Dos artistes adoctrinen uns patinadors en la tradició humanista utilitzant textos grecs i romans, i aquests, a canvi, els ensenyen la seva tècnica. Sembla que persegueixin objectius diferents però tots volen el mateix: sentir-se lliures.
Dels primers moments del Renaixement als inicis del segle XXI... Són dos moments de canvi en la història de la humanitat, dues èpoques que conviuen sobre l'escenari. Amb una dimensió física i una altra d'intel·lectual, la nova proposta de Nao Albet i Marcel Borràs (La monja enterrada en vida, Atraco, paliza y muerte en Agbanäpach, Mammón...) explora la recerca de la llibertat com a nexe d'unió entre un humanisme que pren la forma dels clàssics grecs i romans o dels textos del Segle d'Or, i el món d'uns patinadors que omplen els carrers de la Barcelona actual i que, com els pensadors d'altres temps, persegueixen sentir-se lliures. Pensament, filosofia i reflexió d'una banda, i entrenament, força i moviment d'una altra són conceptes que els protagonistes s'intercanvien durant la funció, que transcorre en un teatre que no és ben bé un teatre perquè, amb una treballada manca d'escenografia, recorda més aviat un d'aquests carrers pels quals patinen Los esqueiters.
Dramatúrgia i direcció: Nao Albet, Marcel Borràs ; Creació i interpretació: Nao Albet, Alfredo Baccetti, Dallas Bayley, Marcel Borràs, Michael Diligent, Kristina Westad ; Composició musical: Nao Albet i Marcel Borràs, a partir de les composicions de BadBadNotGood; Escenografia: Max Glaenzel; Construcció de l'escenografia: Xarli, Ou / Anagrama; Coreografia: Nao Albet, Marcel Borràs, Anna Hierro; Moviment: Anna Hierro; Disseny d'il·luminació: Lluís Martí; Disseny de vídeo: Miquel Díaz; Fotografia: Felipe Mena;