La mala dicció completa la trilogia encetada per La caiguda d’Amlet (o La caiguda de l’ac) (2007) i seguida de L’empestat (2015), fruit d’una personal relectura de les tragèdies de Shakespeare. Si la primera es va influenciar de Hamlet i la segona de La tempesta, aquesta darrera creació perverteix Macbeth, i trasllada, a dia d’avui, no tant el tema de l’ambició per posseir el poder, sinó la manera com actuem posseïts per aquest.
Estem sota els efectes d’un encanteri que ens fa viure encegats pel capital —istme actual entre el dalt i el baix, entre el bé i el mal—. I, per gràcia geogràfica i l’evident polaritat, ens ha tocat tenir el poder i la il·lusió de llibertat. I amb aquests hem jugat: dominats pel poder i eternament insatisfets, tant, que n’hem abusat, i els nostres crims innombrables han dut el món al límit del col·lapse.
Conscients, ara, vivim temps de remordiments, i a la nit sentim malsons que ens arrenquen el son. Un cop destruït el món natural, sols ens queda aquest món abarrotat del llenguatge. Ens ha caigut una maledicció per haver dut la mà a l’addicció.
Una producció del Grec 2021 Festival de Barcelona, Indi Gest i Teatre Lliure.
Amb el suport de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC).
Text: Jordi Oriol Interpretació: Paula Malia, Jordi Oriol, Carles Pedragosa Direcció: Xavier Albertí Espai i vestuari: Sílvia Delagneau Il·luminació: Àlex Aviñoa So: Pau Matas Ajudantia de direcció: Roger Vila Assessorament caracterització: Rut Fulgado Confecció vestuari: Godetes Confecció barrets: Nina Pawlowsky Construcció de l'escenografia: Jorba-Miró estudi-taller d’escenografia, Theatrend Especialista en instruments Baschet: Dr. Martí Ruiz i Carulla Imatge del cartell: Riki Blanco Producció executiva: Helena Font Ajudantia de producció: Gina Aspa Agraïments: Andreu Ubach, Tania Ubach, equip tècnic i de gestió del Teatre Lliure i del Grec Festival de Barcelona Fotografia: Sílvia Poch