Alba Sarraute, una de les artistes de circ més conegudes del país, va començar a pensar, ja fa uns anys, com podrien explicar-se les creacions més famoses de l’escena contemporània, aquells retrats de les passions i els vicis humans que firmava Shakespeare, en clau femenina i fent servir les tècniques del clown actual. Així va néixer una Desdèmona que explicava, des d’un altre punt de vista i d’una manera diferent, l’Otelo del bard anglès. Ara, Sarraute pren, entre les seves mans de dona i de pallassa, una de les més fosques, Macbeth, un retrat de l’ambició sense mesura, i la transforma en una altra cosa que no hauríem imaginat, tot fent servir la dramatúrgia de l’obra. Aquí, la protagonista és la Innominable del títol, una dona que pateix bogeria i depressió, esposa d’un Macbeth turmentat constantment pels seus dubtes. Utilitzant elements visuals i llenguatges multidisciplinaris, el muntatge ens parla sobre assumptes com la violència, la salut mental i la migració. Tot, amb l’aspecte oníric i surrealista propi dels somnis. Aquí, Lady Macbeth i el seu marit no són personatges històrics o literaris sinó simbòlics i viuen no una “tragèdia escocesa”, com passa a l’original, sinó una “tragèdia mediterrània” que té molt a veure amb el drama de les migracions; d’aquí que l’ONG Open Arms s’hagi implicat en un projecte escènic que té la voluntat de generar un impacte visual i sensorial significatiu en l’audiència i en el context cultural i artístic.
Una coproducció del Grec 2024 Festival de Barcelona i Camaleònica Produccions
Direcció: Alba Sarraute Pons. Interpretació: Tomeu Amer, Griselda Juncà, Anna Pascual, Adrià Montaña, Wanja Kahlert, Berta Pascual, Laura Martí, Alba Sarraute. Coreografia: Berta Pascual. Mirada externa: Martí Soler i Gonzalo Alarcón. Vestuari: Rosa Solé. Escenografia: Montse Pons. Direcció musical: Roc Sala. Música: Roc Sala, Laura Martí, Marçal Ayats i Jorge Sarraute. Il·luminació: Benjamin Eugène, Joaquim Aragó. Espai sonor: Ton Mentruit. Coordinació: Joaquim Aragó. Producció: Pere Vilarrubla. Fotografia: Sílvia Poch