Algú amb sensibilitat i influència devia veure’ls quan van actuar al RomaEuropa Festival, perquè poc després els integrants d’aquest col·lectiu de dansa van rebre una invitació per fer una residència artística a The Watermill Center de Nova York, centre d’operacions del mític Robert Wilson. Per això, Mont Ventoux va començar a gestar-se en aquesta ciutat nord-americana. Fins a arribar a l’estrena, hi va haver residències i assajos, alpinisme i ascensió.
Mattia Russo i Antonio de Rosa, líders italians de l’agrupació madrilenya Kor’sia, sempre recolzats en la dramatúrgia d’Agnès López-Río, tornen sobre un principi que ja és una de les seves senyes d’identitat: indagar en el passat per afrontar els problemes del present i imaginar el futur. Són artistes d’avui que consulten artistes d’ahir; per això el seu punt de partida és, aquesta vegada, una carta escrita pel poeta italià Petrarca, l’any 1336, en la qual descriu a un amic el seu ascens a peu al Mont Ventoux. És un text senzill, però en el qual alguns estudiosos van veure el germen mateix del Renaixement, entenent l’ascens com la cerca de la llum a la muntanya per sortir del bosc fosc i tenebrós que suposava l’edat mitjana.
Aquesta imatge de l’ésser humà enfront de la naturalesa, en comunió amb l’entorn, va posar el col·lectiu Kor’sia en sintonia amb el concepte oposat: l’home que dona l’esquena al paisatge i la crisi climàtica i ecològica que aquesta actitud comporta. Sobre aquesta línia de pensament, amb l’esperança que la relació entre home i naturalesa visqui moments millors en el futur, i amb els inabastables suggeriments de l’art renaixentista en ment, Mont Ventoux pretén enviar-nos el missatge que, tal vegada, aquest canvi paradigmàtic ha de començar en cadascun de nosaltres.
Una coproducció del Centro de Cultura Contemporánea Condeduque, Fedora - Van Cleef & Arpels, Premio de Danza 2023 con el apoyo de Van Cleef & Arpels, Grec 2024 Festival de Barcelona, Festival Roma Europa, Tanzplattform Rhein Main, Hessisches Staatsballet, Festival Bolzano Danza - Fondazione Haydn di Bolzano e Trento, Compañía Tero Saarinen, OperaEstate Festival Veneto, The Watermill Center.
Amb la col·laboració de: INAEM-Ministerio de Educación, Cultura y Deporte-Gobierno de España, Comunidad de Madrid, Ayuntamiento de Madrid.
Direcció: Antonio de Rosa, Mattia Russo. Coreografia: Antonio de Rosa, Mattia Russo en colaboración con las y los intérpretes. Dramatúrgia: Agnès López-Río. Espai sonor: Alejandro da Rocha. Escenografia i dissenyo de la il·luminació: Amber Vandenhoeck. Vestuari: Luca Guarini. Interpretació: Edoardo Brovardi, Benoît Couchot, Angela Demattè, Samuel Dilkes, Emilie Leriche, Helena Olmedo, Andrew Scott, Dovydas Strimaitis, Ana Van Tendeloo. Cap técnica: Meritxell. Producció: Gabriel Blanco, Paola Villegas, Andrea Méndez (Spectare)