El tràgic grec Eurípides ens ha deixat dues Ifigènies. Ifigènia a Aulida és la més profundament política: tracta de l’engany que Agamèmnon orquestra al voltant d’unes suposades noces d’Aquil·les amb Ifigènia. En realitat el gran rei de Micenes és culpable d’haver occit un cérvol sagrat a les terres de la deessa Àrtemis, i de supèrbia en dir que ell és el millor caçador. Àrtemis, que és verge, freda i venjativa, atura els vents i reclama el sacrifici d’Ifigènia. El gran estol de naus espera amb impaciència el vent per començar la guerra. I Agamèmnon dubta, no sap què fer. Crida la seva filla amb l’excusa de casar-la, però tem que el destí de la noia sigui diferent… Aquestes tensions propicien la contradicció entre política i interessos personals. I Agamèmnon opta per la manipulació a través de la mentida. És, doncs, un tema etern. Un tema de sempre, i d’avui també. Jordi Coca
Autoria i direcció: Jordi Coca ; Intèrprets: Carles Arquimbau, Jordi Pujol, Jaume Comas, Joana Clusellas; Veu en off: Viqui Sanz, Carme Callol; Espai escènic: Ernest Altés; Figurins i vestuari: Joana Clusellas, Jordi Bulbena; Disseny de llums: Marc Martín; Tècnic de so i il·luminació: Adriano Sabater; Ajudant de direcció: Ester Bové; Ajudant de direcció i producció executiva: Cristina Raventós; Fotografia: Lena Rovira ; Disseny de so: Marc Martín; Caracterització: Toni Santos; Producció: Joana Clusellas i Viqui Sanz per a Marduix;