Com es gesta una massacre com la que va viure Ruanda l'any 1994? Us ho explica el director i autor suís Milo Rau, creador d'una nova forma de teatre polític que reconstrueix amb la màxima fidelitat moments clau de la història recent.
En el règim nazi, preparaven les deportacions de jueus amb la mateixa fredor i meticulositat que s’organitza un transport de mercaderies. De la mateixa manera, es pot preparar una matança com qui posa a punt una campanya publicitària. És el que feien als estudis de la Radio Télévision Libre des Mille Collines (RTML). Aquesta ràdio ruandesa llançava a les ones missatges d’odi contra la minoria tutsi, i esdevenia així col·laboradora activa en la mort d’un milió de persones. Entre música pop i emissions esportives, la reconstrucció fidel d’una de les emissions us mostrarà com es pot passar d’una situació normal i corrent a la barbàrie o, el que és el mateix, d’una cançó de moda a la incitació a l’assassinat.Un document escènic creat per l’International Institute of Political Murder, que en el passat ja van posar el focus en l’execució del dictador romanès Nicolaie Ceau?escu (Les últimes hores d’Elena i Nicolaie Ceau?escu) i, ara, acaben de portar a l’escenari els principals judicis polítics que ha viscut Rússia en l’última dècada, inclòs el de les Pussy Riot (Els judicis de Moscou). És teatre, però és cent per cent real.
Autoria: Milo Rau; Posada en escena: Milo Rau; Dramatúrgia: Jens Dietrich; Intèrprets: Afazali Dewaele, Sébastien Foucault, Estelle Marion, Nancy Nkusi, Diogène Ntarindwa (Atome); Escenografia i vestuari: Anton Lukas; Disseny de so: Jens Baudisch; Vídeo: Marcel Bächtiger; Producció: Milena Kipfmüller; Dramatúrgia i gestió conceptual: Milena Kipfmüller; Assistència: Mascha Euchner-Martinez; Producció executiva local: Velvet Events; Col·laboració: Eva-Maria Bertschy; Fotografia: Daniel Seiffert;