Una òpera mecànica que utilitza les projeccions audiovisuals, els autómates i la música interpretada per instruments robotitzats per explicar-nos la història d'un viatge universal.
Als Viatges de Gulliver, la coneguda obra que Jonathan Swift va publicar el 1726, s'explicava la història fantàstica d'un viatger que descobria tot de països extravagants. Simbolitzaven, de fet, els mals que afecten la humanitat. En ple segle XXI, Roland Olbeter rescata l'autèntica història que amaga l'obra de Swift: la recerca del sentit de la vida. Olbeter basteix un gran teatre de personatges mecànics on Gulliver, el protagonista, es mou en un món recreat mitjançant la música original d’Elena Kats-Chernin, enregistrada prèviament i interpretada per reconeguts cantants d’òpera i instruments electroacústics robotitzats. Aquesta fabulosa maquinària servirà per explicar-nos la història de Gulliver, un astrònom a punt de morir. El científic somia que construeix una nau que el porta a descobrir quatre mons desconeguts. En cadascun d'aquests planetes coneixerà éssers diversos que il·lustren grans qüestions: des de la submissió al poder fins a la tendència a lliurar-se al plaer sense límit, passant pel desig d'immortalitat o el canvi constant que implica l'existència. Un format diferent per explicar una història on les màquines creen un món paral·lel propulsat per motors i pistons per parlar-nos d'aquelles coses que preocupen més els éssers humans.
Una coproducció del Grec 2016 Festival de Barcelona, Miavion S.L., Bayerische Staatsoper i el Teatre Nacional de Catalunya.
Amb la col·laboració com a soci tecnològic de Festo.
Agraïments: Dr. Willfried Stoll, Heinrich Frontzek, Javier Herrero, Christoph Goldmann, Vicenç Tomàs, Jordi Domènech, Alba Duque i Francesc Grimalt.
Dedicat a Gumer MartIn.
Espectacle recomanat per a espectadors i espectadores a partir de 8 anys.
Idea, direcció i dramatúrgia: Roland Olbeter; Composició musical: Elena Kats-Chernin; Vídeo: Esterina Zarrillo; Escultor de les marionetes: Nico Nubiola; Manipulació dels titelles: Kike Blanco; Direcció musical: Carlos Fesser; Concepció Sonora : Urbez Capablo; Disseny d'il·luminació: Cube, Bz.; Vestuari: Joana Poulastrou / Estudi Chu Uroz; Traducció de l'alemany: Rosina Nogales; Interpretació: Nathalie Pierhumbert; Interpretació musical: Joan Martín-Royo (baríton), Clàudia Schneider (mezzosoprano), Antoni Comas (tenor), Carlos Fesser (baix baríton), Jordi Domènech, Toni Gubau, Oriol Rosés (contratenors), Antonio Fajardo, Néstor Pindado (baixos), Anna Barreiro, Lucía Verger i Nerea Urriza (Nanobots; cor infantil) i de l'Escola Aula de Música 7 dirigides per "scar Larios ; Col·laboració en el llibret: Silke Dörner, Christoph Goldmann, Albert Mauri i Christiane Mannini; Disseny i software de control: Urbez Capablo; Enginyeria teatral: Simeó Ubach; Ajudantia tècnica: Félix Herrero i Borja Casanovas; Enregistrament musical: Fundació Phonos-Universitat Pompeu Fabra / Lucas Ariel Vallejos; Disseny gràfic: Albert Claret; Xarxes socials: Tomàs Morató; Realització de vídeo: Dog Films; Elèctric: Carlos Jovellar; Construcció de l'escenografia: Masters; Enginyeria teatral: Simeó Ubach, José Rodriguez; Premsa: La Costa Comunicació; Distribució: Dos Orillas Cultura; Comptabilitat: Begonia Companyon; Gestió del projecte: Isabel Castellet;