Una de les grans obres de Calderón, convertida en una cantata experimental per a amants del teatre, l'òpera i les emocions fortes.
Desenganyeu-vos: no sou més que simples actors en una vida que és pur teatre. Així que feu el vostre paper i, si en el vostre guió diu que us toca venir al Grec a veure una revisió d’una de les grans peces teatrals del Barroc espanyol, considereu-vos afortunats. Calixto Bieito, un especialista a despertar passions entre el seu públic, desconstrueix un acte sacramental on farà confluir les tradicions barroques espanyola i alemanya barrejant actors i cantants lírics, i incorporant músiques de Carles Santos. En aquesta "cantata experimental", com la defineix Bieito, totes les interpretacions paguen la pena, però no us perdeu la de Xavier Sabata, un contratenor que recorre com si res les notes més agudes que una gola masculina (i alguna de femenina) pugui produir. Un gran producció nascuda al Theater Freiburg alemany que, amb permís, introdueix una nota "clàssica" en la programació d’enguany.
Autoria: Pedro Calderón de la Barca; Composició musical: Carles Santos; Versió i adaptació: Josef Mackert, Marc Rosich; Direcció: Calixto Bieito; Intèrprets: Xavier Sabata (El Autor), Claudia Schneider (El Mundo), Víctor Calero (El Rey), Iris Melamed (La Discreción), Jana Havranová (La Ley de Gracia), Nicole Reitzenstein (La Hermosura), Konrad Singer (El Rico), Martin Weigel (El Labrador), Frank Albrecht (El Pobre), Lena Drieschner (Un Alma Perdida), Víctor Najas (Un niño) ; Direcció musical: Clemens Flick; Interpretació musical: Clemens Flick (orgue i harmònium), Alison Luz (harmònium), Michael Kiedaisch (percussió) ; Escenografia: Rebecca Ringst; Vestuari: Ingo Krügler; Disseny d'i·luminació: Markus Bönzli;