Com es fa que una màquina o un objecte tinguin vida? Si ho voleu saber, haureu de preguntar-ho a uns especialistes en el tema, els integrants de la companyia Antigua i Barbuda, un col·lectiu humà liderat per Jordà Ferré que ens ha fet pujar en rodes de fira fabricades amb sanitaris vells, ens ha servit copes de vi de manera mecànica o ens ha convertit en voyeurs amb el seu fabulós Zootropo. Totes aquestes màquines tenien vida pròpia o, com a mínim, ho semblava, però aquesta sensació és encara més evident en creacions com el seu gran cavall mecànic (Iron horse) o la seva espectacular ballarina (La danseuse). Explorant encara més profundament en aquesta línia, ara la companyia porta a la plaça de Margarida Xirgu El gran goril·la. És una figura icònica amb ganes de recórrer els carrers de les ciutats i fer del món casa seva. I potser no és més que un titella, però amb les seves dimensions gegantines i els seus moviments sembla transcendir aquesta condició. Tindreu davant vostre un ésser monstruós que sí, potser us pot atemorir, però que també és capaç de despertar els sentiments més tendres. Durant aquests dies veurem com la companyia aprèn a manipular-lo i escoltarem la veu que porta amagada dins els ferros, per desplegar un espectacle sobre la llibertat i la domesticació, una reflexió que va més enllà de l’objecte i que ens parla de nosaltres, que mirem embadalits aquest gran goril·la.
Segurament, El gran goril·la serà una de les produccions més espectaculars dels Antigua i Barbuda, una companyia fundada l’any 2002 que combina les arts plàstiques i la pràctica escènica fent servir les disciplines més diverses en les seves creacions, sempre dotades d’un element mecànic, o bé creant mons il·lusoris al voltant de les seves obres. Els heu vist moltes vegades col·laborant amb artistes de tota mena (des de Comediants i Escarlata Circus fins a Royal de Luxe, Sergi López o Philippe Genty, per esmentar-ne només alguns) i portant a festes majors i actes ciutadans de tot tipus (des de la Mercè fins a la cavalcada de Reis de Barcelona), uns enginys mecànics d’una gran bellesa que, a més, han estat construïts mitjançant el reciclatge d’objectes destinats a l’oblit.
De dimecres a divendres, a les 18.00 h: assajos oberts
Dissabte, a les 19.30 h: funció
Espectacle apte per a tots els públics.
Una coproducció del Grec 2022 Festival de Barcelona i Antigua i Barbuda.
Concepció i direcció: Jordà Ferré Ajudantia de direcció: Josep Carreras Dramatúrgia: Guillem Gefaell Disseny del Goril·la: Josep Carreras, Jordà Ferré Construcció del titella (estructura): Alba Sarlé, Mateo Delnevo, Josep Carreras, Jordà Ferré, Jan Clota Construcció del titella (fusta): Gloria Arrufat, Bruno Belil, Maria Megias, Josep Carreras, Jordà Ferré Construcció del titella (pell): José Duarte Disseny de la il·luminació: Fernando Calzadilla Disseny dels efectes: Antigua i Barbuda Cap tècnic: Josep Carreras Manipulació / Actors, actrius: Laura Tamayo, Alba Sarlé, Esperança Crespi, Mònica Fernandez, Pei Hwee, Natalia Barraza, Guillem Gefaell, Xavier Torra, Marti Salvat, Josep Carreras, Jan Clota, Jordà Ferré Conductor: Jordi Dorado Disseny del vestuari i confecció: Isabel Herrera Composició musical: Pia Nielsen Disseny del so: Antigua i Barbuda Producció: Jorda Ferré Assesorament tècnic en enginyeria: Jordi Parès Assesorament tècnic en arquitectura: Genìs Avila Fotografia: Juliotavolo Agraïments: Lola Ferré, Genis Àvila, Comas & Parners,Daniel Comas, Tot Carretillas, Bibiana Bigorra, Jorge Pico, Ramon Lopez, Alfred Fort, Claudia Saez, Tena Busquets, Marc Domage, Natalia Martínez, Juliotavolo, Manuel Delgado