La companyia amb seu al Polvorí de Montjuïc transforma el seu llenguatge escènic per rellegir l'obra de Joseph Conrad i llançar-se a la recerca de les arrels del mal.
Si no heu llegit El cor de les tenebres com a mínim haureu vist o sentit a parlar d'Apocalypse Now, el film de Francis Ford Coppola que s'hi basa i que retrata la recerca de Kurtz, un individu embogit, per part de Charlie Marlow, un mariner que odia la mentida i mira de conèixer-se a si mateix mentre s'endinsa a la selva. Obra i film parlen sobre l'enfrontament entre la civilització i una societat encara "salvatge", però aquesta adaptació escènica va encara més enllà i busca on és la llavor del mal. I és que, malgrat que l'extermini de més de deu milions d'éssers humans al Congo per part d'una empresa creada pel rei Leopold II ha estat la massacre més gran que ha sofert la humanitat, encara molts continuen veient-la com una "intervenció benèfica" d'Europa sobre l'Àfrica. Aquesta massacre, comesa en nom de la civilització, no és gaire diferent de les que encara avui es fan en nom de la democràcia, la puresa de la sang o la religió... Totes amaguen, però, una mateixa finalitat.
Per posar en escena aquest muntatge sobre el mal, el Teatro de los Sentidos transforma aquest cop alguns dels mètodes que fins ara han guiat les seves posades en escena, un canvi necessari vista la duresa del text. Aquí, el públic està convidat a emprendre un viatge, seguir un trajecte per un paisatge desolat durant el qual s'haurà de submergir en les zones més fosques de la seva pròpia personalitat. I és que les percepcions, emocions i decisions de cadascú donaran forma a un espectacle que —esteu avisats— es marca com a objectiu "que l’espectador mateix aturi la representació". Un viatge cap al cor de la violència i la maldat amb el qual la companyia s'endinsa, per primera vegada, en la poètica de la destrucció.
Un projecte de Teatro de los Sentidos produït pel Republique Theater (Copenhaguen).
Aquest muntatge s’ha nodrit de la investigació personal de cadascun dels integrants de Teatro de los Sentidos. El director ha aportat l’orientació de la investigació i el punt d’inflexió poètica.
Autoria: Teatro de los Sentidos; Direcció: Enrique Vargas ; Dramatúrgia: Enrique Vargas i el Teatro de los Sentidos; Coordinació: Arianna Marano; Direcció d'actors: Gabriella Salvaterra; Interpretació: Francisco Javier García, Stephane Laidet, Arianna Marano, Patrizia Menichelli, Giovana Pezzullo i Gabriella Salvaterra ; Disseny d'imaginaris: Gabriella Salvaterra; Disseny de vestuari: Patrizia Menichelli; Disseny d'il·luminació: Francisco Javier García; Disseny de so / concepció sonora: Stephane Laidet; Disseny de paisatges olfactius: Giovanna Pezzullo; Direcció tècnica: Gabriel Hernández; Producció executiva: Lisa Mercury; Gerència: Toni Vidal; Cap de projecte: Claudio Ponzana ;
Espai
Carrer del Polvorí, 08038 Barcelona