El cos, la música i, especialment, les tècniques de circ són els elements amb els quals torna a l’escenari un clàssic de Shakespeare vist, això sí, amb els ulls de la protagonista femenina. Mai no us havien representat Otel·lo d’aquesta manera.
Segur que recordeu la història: un home amb una dona que l’estima s’escolta els mals consells d’un fals amic i acaba lliurat a una desconfiança extrema de conseqüències fatals. Shakespeare ens va parlar de la gelosia en una peça que haureu vist al teatre i al cinema, però que difícilment us han explicat amb el llenguatge del circ. Ho fa l’Alba Sarraute, que la titula amb el nom de la protagonista femenina i que s’envolta d’una troupe de grans artistes. Un cor anònim i uns acròbates us introduiran en la història amb les seves torres humanes. Aquí, Desdèmona és el Sol i Otel·lo, la Lluna. I tots dos faran servir la tècnica del mà a mà i algunes més, per explicar-vos com, malgrat que s’estimen, no s’han pogut trobar a causa de la por instigada per un Iago que maquina plans malèfics dalt d’una escala d’equilibris. Un enamorament explicat des de les acrobàcies o el conegut episodi del mocador robat a Desdèmona narrat amb trucs de màgia són algunes de les propostes de l’espectacle. Us podeu imaginar una manera més potent i encertada d’expressar la gelosia que amb un número de llançament de ganivets? Això és pur Shakespeare, sí, però, a la vegada, és circ del bo. La bàscula, la roda Cyr, les tècniques de clown... Tot ho fan servir l’Alba Sarraute i els seus còmplices en un muntatge que potser és energètic i fins i tot explosiu, però també és pura poesia i, a més, té música en viu servida per un saxofonista i un violoncel·lista que interpreten personatges de l’obra, mentre confegeixen en directe la banda sonora de la proposta.
És una nova mostra del talent multidisciplinari de l’Alba Sarraute, clown, actriu, intèrpret musical i acròbata. Es va formar a l’Aula de Teatre de Mataró, a l’obrador de la Sala Beckett, a l’Escola de Circ Rogelio Rivel i a l’Académie Fratellini de París. Ha fet teatre de carrer, ha treballat amb companyies teatrals, com Animalario (Capitalismo, hazles reír, 2013), i de circ, com Hopla Circus; ha muntat els seus propis espectacles (encara es recorda Mirando a Yukali) i ha col·laborat amb Pallassos sense Fronteres. Potser la recordeu interpretant la Míriam, la veïna del famosíssim Circus Klezmer nascut al Circ d’Hivern de l’Ateneu 9 Barris, actuant al musical Llits amb Albert Pla i Lídia Pujol, o presentant espectacles del festival Mercè Arts de Carrer de les festes de la Mercè de Barcelona. A més, ha dirigit companyies com Animal Religion, PSiRC, Marcel et ses Drôles de Femmes o l'espectacle Rojo estándar, entre d’altres.
Una coproducció del Grec 2020 Festival de Barcelona i Camaleònica Produccions.
Amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Argentona, l’Ajuntament de Mataró i Cronopis Espai De Circ de Mataró.
Espectacle recomanat per a persones de més de 12 anys.
Autoria: A partir de l’Otel·lo de William Shakespeare Adaptació i direcció: Alba Sarraute Posada en escena: Laia Sanmartín Interpretació: Alba Sarraute, Anna Pascual, Berta Pascual, Martí Soler, Noè Escolar, Laura Martí, Jordi Claret, Manel Rosés Composició musical: Furmi Gómez, Jordi Claret, Jorge Sarraute, Laura Martí Direcció musical: Jordi Claret Interpretació musical: Noè Escolar, Jordi Claret, Laura Martí, Tomeu Amer, Anna Pascual, Martí Soler, Alba Sarraute Escenografia: Montse Pons, Alba Sarraute Moviment: Berta Pascual Vestuari: Alba Sarraute Disseny de la il·luminació: Ton Mentruit, Laia Sanmartín, Alba Sarraute, Joaquim Aragó Disseny del so / concepció sonora: Ton Mentruit Disseny de vídeo: Caterina Angeloni, El Gato Productions Producció: Camaleònica d’Espectacles Fotografia: El Gato Productions