CAÍN loops i did it again

  • Escena híbrida

Nina Orsini

Si el mal estructura el món en el qual vivim, per què amagar-lo? Aquesta peça es riu de l’autoficció i celebra un teatre en el qual s’aplaudeix el dolor aliè.

L’any 2022 el col·lectiu escènic Trashèdia AP-7 va obtenir una beca DespertaLab. Gràcies a la beca, va ser companyia resident de la Nau Ivanow, on va néixer un espectacle, aleshores en format de work in progress, titulat rentadora, gira mundial, que convertia una simple centrifugació en una festa dionisíaca, però perillosa. Ara, amb una altra cara, un altre nom i un altre objectiu, Nina Orsini planteja una continuació radical d’aquella peça en una proposta protagonitzada per un intèrpret-ballarí encarregat d’esbroncar altivament el públic a partir de les purgues del teatre, és a dir, dels riures i de les llàgrimes. Cos i moviment serveixen per parlar sobre conceptes com la frustració, la soledat, la creació o les begudes energètiques. La companyia fa servir el mite per tal d’explorar la relació entre l’ancestralitat, entenent-la com la tragèdia, el teatre i la repetició, i una contemporaneïtat expressada mitjançant la performance. Miraran d’enderrocar aquella cinquena paret que tenim al davant en una proposta que fa burla de l’autoficció, que enalteix la condició del teatre com a aparador de les misèries humanes i que fa servir la violència com a manera de denunciar l’aburgesament dels escenaris del nostre context cultural. El mal és l’element que estructura el món, i el dolor és el seu bastó, així que tots dos es fan evidents en escena. Com respondre a la violència si no és amb més violència? S’ho pregunta un muntatge que per explicar-se fa servir tot de referències cristianes: des de la figura de Caín que dona títol al muntatge fins a una rentadora que sembla tenir estigmes. I si posem en qüestió la figura d’un Jahvé que ens converteix a tots i a totes, per ser fills de Caín, en assassins?

És la creació més recent de Nina Orsini que, acompanyada de Rita Capella i Margarit, Quim Palmada Belda i Eduard Olesti, es defineix a si mateixa com “una bomba sense esclatar a l’autopista entre Barcelona i Fortià, com un cadàver que fuma albirant l’albada”.

Una coproducció de Nina Orsini amb l’Antic Teatre al Grec 2024 Festival de Barcelona.

Amb el suport de la beca Agita Figueres.

Companyia resident a la Nau Ivanow.
 

Fitxa artística

Concepte i direcció: Nina Orsini. Cos i veu: Enric Lizano. Estructura i text: Eduard Olesti. Moviment i escena: Quim Palmada Belda. Paisatge i tècnica: Rita Capella i Margarit. Producció: Nina Orsini

 

Dates

  • Dates
  • Espai

    Antic Teatre
    http://www.anticteatre.com

    Carrer Verdaguer i Callís, 12, 08003 Barcelona

  • Durada
    60
  • Llenguatge
    Català
  • Preu
    Preu: 16 € (taquilla) i 14 € (per internet)