Un dels creadors europeus més avantguardistes posa en escena un himne coreogràfic i teatral dedicat a Bèlgica, el seu país, un estat boig i complex que es riu de si mateix.
Parlem de Bèlgica i parlem, també, de teatre. Són dos dels temes que millor coneix Jan Fabre, un artista que s'ha guanyat fama de creador extrem, sempre disposat a tibar la corda al màxim i a plantejar reptes, tant als seus intèrprets com al públic. Ho va fer fa poc amb un muntatge maratonià de 24 hores de durada (Mount Olympus) i ho torna a fer ara en una nova mostra del seu talent servida en escena per una quinzena d'intèrprets. Ells s'encarreguen de mostrar davant del públic les essències d'un país que és el bressol de la burocràcia europea, que parla tres llengües i que constitueix un estat artificial que el mateix Fabre no dubta a rebatejar com a "Absurdistan". I és que, com a bon belga, Fabre (natural d'Anvers) es riu de si mateix i del seu país, una habilitat tan pròpia d'aquest estat com la cervesa, les fanfàrries, les bandes i agrupacions musicals (majorets incloses), l'afició als coloms, les curses ciclistes o les patates fregides... El belga està orgullós de la seva falta d'orgull, diu Fabre sobre un país de surrealistes (que potser no era belga Magritte?) i que és tan surrealista com subversiu. Ironia i un imaginari visual que no aconsegueix amagar l'artista plàstic que conviu amb el creador escènic són marques de fàbrica d'un espectacle que defensa la pluralitat nacional de Bèlgica i que, més enllà de l'acord o desacord amb les premisses que exposa l'artista, sembla pensat per ser vist en el nostre país i en aquest moment. Un text de Johan de Boose, les cançons de Raymond van het Groenewoud i la música d’Andrew James Van Ostade acompanyaran el públic durant les gairebé quatre hores d'una representació que porta a escena ni més ni menys que la identitat belga amb l'ajuda, això sí, d'uns músics i intèrprets de les nacionalitats més diverses.
Una producció de Troubleyn / Jan Fabre.
Coproduït per Napoli Teatro Festival Italia-Fondazione Campania dei Festival (Itàlia), ImPulsTanz Vienna International Dance Festival (Àustria), Théâtre de Liège (Bèlgica) i Concertgebouw Brugge (Bèlgica).
Espectacle realitzat amb el suport i el finançament del Govern de Flandes.
Interpretació: Lore Borremans, Annabelle Chambon, Cédric Charron, Anny Czupper, Conor Thomas Doherty, Stella Höttler, Ivana Jozic, Gustav Koenigs, Chiara Monteverde, Mariateresa Notarangelo, Çigdem Polat, Annabel Reid, Ursel Tilk, Irene Urciuoli, Kasper Vandenberghe, Andrew James Van Ostade Concepte i direcció: Jan Fabre Autoria: Johan de Boose Dramatúrgia: Miet Martens Ajudantia de dramatúrgia: Edith Cassiers Composició musical: Raymond van het Groenewoud (Belgian Rules i Vlaanderen Boven/Wallonie d’abord), Andrew James Van Ostade (música de festa, paisatges sonors i NoiRap) Disseny del vestuari: Kasia Mielczarek i Jonne Sikkema, Les Ateliers du Théâtre de Liège, Catherine Somers (barrets de Carnestoltes) Ajudantia del director: Nina Certyn Ajudantia de vestuari: Monika Nyckowska Direcció tècnica: André Schneider Direcció de producció: Sebastiaan Peeters Il·luminació: Wout Janssens Tècnics: Randy Tielemans, Kevin Deckers So: Howard Heckers Premsa i comunicació: Edith Cassiers Direcció de la companyia: Mark Geurden Coordinació empresarial: Joost Claes Distribució internacional: Sophie Vanden Broeck Fotografia: Wonge Bergmann, Maarten Van den Abeele