Un director d'escena especialment dedicat a investigar l'espai ens proposa el retrat coreogràfic d'una bailaora de flamenc. Ens parla, així, sobre l'art i sobre la relació entre el nostre interior i el món exterior.
L'any 2013 Aurélien Bory portava al Grec Plexus, el retrat fet dansa de la ballarina japonesa Kaori Ito. Aquell espectacle, però, tenia un antecedent, un primer retrat coreogràfic que ara arriba al festival. És el de Stéphanie Fuster, una jove francesa que, de manera sorprenent, va decidir llançar-se a un abisme desconegut, traslladar-se al sud d'Espanya per estudiar flamenc durant vuit anys amb el bailaor Israel Galván, i esdevenir, així, bailaora. D'aquí el títol de l'espectacle, que s'interroga sobre un canvi radical que tan aviat pot resultar fascinador com aterridor. El muntatge neix quan Fuster va tornar a França i va demanar a Bory que creés un espectacle per a ella. Consagrat a la investigació de l'espai en els seus muntatges escènics i aliè al món del flamenc, Bory s'hi va negar, però la idea el va anar seduint fins que es va adonar que volia elaborar un retrat de la ballarina, per explicar no tant la seva vida com el contrast entre el seu món interior, dedicat a la pràctica solitària i repetitiva de la tècnica del flamenc, i un món exterior en el qual s'enfronta a tota mena d'obstacles. A les tres parts de què consta l'espectacle, aquests obstacles prenen la forma d'un vestit aparatós que la intèrpret arrossega, un espai limitat que l'encaixona o l'aigua que dificulta les evolucions de la bailaora però que hi aporta una dimensió nova. Tot, amb la música en viu que ofereixen a l'espectacle el cantaor Alberto García i la guitarra de José Sánchez, i que contribueixen a crear un espectacle que no tracta tant sobre el flamenc com sobre l'art i la vida.
Una producció de Compagnie 111 - Aurélien Bory.
Coproducció i residències: Festival Mira!, TnBA Théâtre National de Bordeaux en Aquitane (Bordeus) i Théâtre Vidy (Lausana)
Amb la col·laboració de: Théâtre Garonne Scène Européenne (Tolosa), Scène Nationale (Cavaillon), La Fabrica Flamenca (Tolosa) i La Grainerie Fabrique des Arts du Cirque et de l’Itinérance (Balma).
La Compagnie 111 - Aurélien Bory té el suport del Ministeri de Cultura i Communicació francès, la Direcció Regional per als Afers Culturals de Migdia-Pirineus, la Regió de Llenguadoc-Rosselló-Migdia-Pirineus, la Ciutat de Tolosa i el Consell Departamental de l'Alta Garona.
Aurélien Bory és artista associat al Grand T - Théâtre Loire-Atlantique (Nantes), artista convidat del TNT Théâtre National de Toulouse Midi-Pyrenées (Tolosa) i té el suport del Théâtre de l’Archipel Scène Nationale de Perpignan.
Concepció, escenografia i direcció: Aurélien Bory ; Coreografia i interpretació: Stéphanie Fuster; Composició musical: José Sánchez; Interpretació musical: José Sanchez (guitarra) i Alberto García (cantaor); Realització d'escenografia: Pierre Dequivre i Arnaud Lucas; Disseny de vestuari: Sylvie Marcucci; Disseny d'il·luminació: Arno Veyrat; Disseny de so / concepció sonora: Stéphane Ley; Direcció tècnica: Arno Veyrat; So: Sylvain Lafourcade; Il·luminació: François Dareys; Ajudant de direcció: Sylvie Marcucci ; Direcció de producció: Florence Meurisse; Ajudant de producció: Marie Reculon; Comunicació i relacions públiques: Sarah Poirot; Gestió internacional: Barbara Suthoff; Premsa: Dorothée Duplan i Flore Guiraud, amb l'assistència d'Eva Dias (Plan Bey);