Ákri

  • Circ

Manel Rosés

És un espai de pas, però també pot simbolitzar un estil de vida. Us pensàveu que no es podia convertir una escala en la protagonista d’un espectacle? En aquest, la fa servir un acròbata per parlar-vos de llindars i transformacions.

Ákri, primer espectacle en solitari de l’artista de circ Manel Rosés, pren el seu nom d’una de les dues paraules gregues de les quals prové el mot acrobàcia. Ákri significa ‘límit’ o ‘llindar’ i, per tant, acrobàcia voldria dir, literalment, alguna cosa com “passejar-se pel límit” o “caminar pel llindar”. Això és el que fa Manel Rosés quan explora els límits de la seva disciplina per reflexionar sobre el canvi i la transformació. Escenografia i aparell de circ a la vegada, una escala de 22 graons ocupa el centre de l’escenari. És un element simbòlic que al·ludeix, com a instrument de treball, a la professió de l’artista de circ i, com a espai de pas, a la transformació o al canvi, a l’acte d’anar d’un lloc a un altre. Una porta complementa el concepte de llindar i crea en escena tres espais: un d’interior, un d’exterior i un altre de limítrof. A tots tres hi té lloc un muntatge amb un component físic i acrobàtic destacat que, tot i això, també fa servir el treball teatral i les tècniques de clown, a més del text i la paraula. L’escenografia variable que permet l’escala, dividida en dos trams, la il·luminació i el so són elements destacats en una peça que posa l’accent en el viatge emocional que viu el protagonista.

És la proposta del barceloní Manel Rosés Moretó, un acròbata format a la Universitat de dansa i circ d’Estocolm (DOCH) que basa el seu treball en el cos i el joc i que en els seus espectacles toca qüestions essencialment humanes. Considera el circ com un art amb capacitat d’arribar a públics de tota mena d’orígens, edats i classes socials, i ho aconsegueix en uns espectacles senzills i directes. N’ha creat de propis i ha treballat amb companyies com Les Ofèlies (Desdèmona, vista al Grec), la Companyia de Circ “eia” (inTarsi) o el Cirque du Soleil (Escalada).

Una producció de Manel Rosés Moretó.
En coproducció amb El Canal de Salt
Ajut a la creació de La Central del Circ, Danseu Festival Les Piles, Can Grau - Cardant Cultura, Teatre L’Artesà del Prat de Llobregat, Roca Umbert - Fàbrica de les Arts de Granollers, Ateneu Popular de Nou Barris, La Cascade - Pôle National des Arts du Cirque.

L'entrada a la Fundació Miró inclou la visita i la funció​.

Fitxa artística

Idea original: Manel Rosés Moretó Acròbata en escena: Manel Rosés Moretó Tècnic/a de so i llums i creació d’espai sonor: Diego Rada Antoñanzas Composició musical i espai sonor: Lluís Casahuga, Enric Bartumeu Mirada externa: Roberto Magro, Joan Català Escenografia i aparells: Ulli Ullrich Disseny d’il·luminació i tècnic/a de llums: Luis Portillo Vallet Col·laboracions artístiques: Stefano D’Argenio, Fabrizio Gianini, Gina Vila Bruch, Marta Monistrol Vestuari: Eli Meoz Fotografies: Marta Garcia Cardellach, Clara Pedrol Distribució: Mònica Gené (Monica de Gira)
 

Video

Dates

  • Dates
  • Espai

    Fundació Joan Miró
    http://www.fmirobcn.org

    Montjuïc, 08038 Barcelona, Espanya

  • Durada
    25
  • Llenguatge
    Català
  • Preu
    15