Ákri, primer espectacle en solitari de l’artista de circ Manel Rosés, pren el seu nom d’una de les dues paraules gregues de les quals prové el mot acrobàcia. Ákri significa ‘límit’ o ‘llindar’ i, per tant, acrobàcia voldria dir, literalment, alguna cosa com “passejar-se pel límit” o “caminar pel llindar”. Això és el que fa Manel Rosés quan explora els límits de la seva disciplina per reflexionar sobre el canvi i la transformació. Escenografia i aparell de circ a la vegada, una escala de 22 graons ocupa el centre de l’escenari. És un element simbòlic que al·ludeix, com a instrument de treball, a la professió de l’artista de circ i, com a espai de pas, a la transformació o al canvi, a l’acte d’anar d’un lloc a un altre. Una porta complementa el concepte de llindar i crea en escena tres espais: un d’interior, un d’exterior i un altre de limítrof. A tots tres hi té lloc un muntatge amb un component físic i acrobàtic destacat que, tot i això, també fa servir el treball teatral i les tècniques de clown, a més del text i la paraula. L’escenografia variable que permet l’escala, dividida en dos trams, la il·luminació i el so són elements destacats en una peça que posa l’accent en el viatge emocional que viu el protagonista.
És la proposta del barceloní Manel Rosés Moretó, un acròbata format a la Universitat de dansa i circ d’Estocolm (DOCH) que basa el seu treball en el cos i el joc i que en els seus espectacles toca qüestions essencialment humanes. Considera el circ com un art amb capacitat d’arribar a públics de tota mena d’orígens, edats i classes socials, i ho aconsegueix en uns espectacles senzills i directes. N’ha creat de propis i ha treballat amb companyies com Les Ofèlies (Desdèmona, vista al Grec), la Companyia de Circ “eia” (inTarsi) o el Cirque du Soleil (Escalada).
Una producció de Manel Rosés Moretó.
En coproducció amb El Canal de Salt
Ajut a la creació de La Central del Circ, Danseu Festival Les Piles, Can Grau - Cardant Cultura, Teatre L’Artesà del Prat de Llobregat, Roca Umbert - Fàbrica de les Arts de Granollers, Ateneu Popular de Nou Barris, La Cascade - Pôle National des Arts du Cirque.
L'entrada a la Fundació Miró inclou la visita i la funció.
Idea original: Manel Rosés Moretó Acròbata en escena: Manel Rosés Moretó Tècnic/a de so i llums i creació d’espai sonor: Diego Rada Antoñanzas Composició musical i espai sonor: Lluís Casahuga, Enric Bartumeu Mirada externa: Roberto Magro, Joan Català Escenografia i aparells: Ulli Ullrich Disseny d’il·luminació i tècnic/a de llums: Luis Portillo Vallet Col·laboracions artístiques: Stefano D’Argenio, Fabrizio Gianini, Gina Vila Bruch, Marta Monistrol Vestuari: Eli Meoz Fotografies: Marta Garcia Cardellach, Clara Pedrol Distribució: Mònica Gené (Monica de Gira)