PROCÉS // SENTIR, QÜESTIONAR, CONNECTAR: ALTRES FORMES D’HABITAR UN CENTRE D’ART

Materials d’una de les sessions en les mans de Patricia Fuentes (Lo Relacional).

Materials d’una de les sessions en les mans de Patricia Fuentes (Lo Relacional).
Materials d’una de les sessions en les mans de Patricia Fuentes (Lo Relacional).

L’alumnat del l’IES Martí Pous a les sales de Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona, durant l’exposició Ciutat de sorra de David Bestué.

L’alumnat del l’IES Martí Pous a les sales de Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona, durant l’exposició Ciutat de sorra de David Bestué.
L’alumnat del l’IES Martí Pous a les sales de Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona, durant l’exposició Ciutat de sorra de David Bestué.

El grup del Centre d’Iniciatives Ocupacionals de Sant Andreu en una sessió, coincidint amb l’exposició CABLE CITY DANCE CABLE CITY SEA de Rossella Biscotti.

 El grup del Centre d’Iniciatives Ocupacionals de Sant Andreu en una sessió, coincidint amb l’exposició CABLE CITY DANCE CABLE CITY SEA de Rossella Biscotti.
El grup del Centre d’Iniciatives Ocupacionals de Sant Andreu en una sessió, coincidint amb l’exposició CABLE CITY DANCE CABLE CITY SEA de Rossella Biscotti.

Tots els grups participants durant la sessió final conjunta del procés.

Tots els grups participants durant la sessió final conjunta del procés.
Tots els grups participants durant la sessió final conjunta del procés.

Dialogant amb les exposicions del Centre d’Art, Lo Relacional porta a terme un petit procés d’experimentació i creació artística amb «la història afectiva de la ciutat» com a eix transversal. La proposta s’ha fet en el marc de La Trama, el programa de mediació artística de Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona a cura de Transductores (Andrea Corachán i Pablo P. Becerra). 
Es va explorar la memòria personal i col·lectiva a través de tres línies d’acció:

  • Arqueologia d’objectes, imatges, sons, gestos, textos, etc.
  • Diferents temporalitats: un temps passat i no viscut, un temps present i un temps futur encara per viure.
  • Un centre d’art per a tothom: pensant les accions i materials produïts des de la diversitat, l’accessibilitat i els drets culturals de totes les persones.

A partir del procés d’experimentació i creació artística desenvolupat amb els grups, es va crear un fanzín que permet que altres persones puguin replicar les accions proposades de forma autònoma.
Formen part d’aquest procés: el Centre d’Iniciatives Ocupacionals de Sant Andreu, l’Escola Congrés-Indians (dos grups de 5è de primària, a més d’una sessió amb l’equip docent) i l’IES Martí Pous (un grup de 4t d’ESO).

Audios

Estàtua que pren vida. Instruccions.

Programació