Procés // Quant dura una exposició

1 abril, 2021 a 12 maig, 2021

Imatge del procés 'Quant dura una exposició'.

Imatge del procés 'Quant dura una exposició'.
Imatge del procés 'Quant dura una exposició'.

Grup de l’Escola Pont del Dragó el dia de la sessió final del procés 'Quant dura una exposició'.

Grup de l’Escola Pont del Dragó el dia de la sessió final del procés 'Quant dura una exposició'.
Grup de l’Escola Pont del Dragó el dia de la sessió final del procés 'Quant dura una exposició'.

Sessió a l’exposició de Martí Ansón del procés 'Quant dura una exposició' I.

Sessió a l’exposició de Martí Ansón del procés 'Quant dura una exposició' I.
Sessió a l’exposició de Martí Ansón del procés 'Quant dura una exposició' I.

Sessió a l’exposició de Martí Ansón del procés 'Quant dura una exposició' II

Sessió a l’exposició de Martí Ansón del procés 'Quant dura una exposició' II
Sessió a l’exposició de Martí Ansón del procés 'Quant dura una exposició' II

Sessió amb Oliver Chanarin del procés Quant dura una exposició

Sessió amb Oliver Chanarin del procés Quant dura una exposició
Sessió amb Oliver Chanarin del procés Quant dura una exposició

Procés ideat en el marc de La Trama, el programa de mediació artística de Fabra i Coats: Centre d’Art Contemporani de Barcelona a cura de Transductores, i acompanyat i codissenyat pel col·lectiu Lo Relacional. ​

A partir de l’experiència temporal que proposen les exposicions Una exposició de debò i The Late Estate Broomberg & Chanarin, l’alumnat i el professorat d’Arts Gràfiques de l’Escola Pont del Dragó i el col·lectiu Lo Relacional indaguen sobre les vivències del temps i la visita a un centre d’art. 

El procés reflexiona sobre quins cossos estan convidats a participar en un centre d’art, quines pràctiques es consideren art i com podem pensar les institucions artístiques subvertint les lògiques capacitistes, normalitzadores i excloents per generar noves formes institucionals més obertes, plurals, experimentals i amables per a totes les persones.

Durant diferents sessions, s’ha fet un mapa dels recorreguts i moviments que fa l’alumnat quan entra a les sales, quant de temps dediquen a les peces, on s’aturen i on no…, i hem compartit com veia cada alumne/a les obres que hi ha a la paret i senyalitzar tota la part que no és accessible. A partir del joc i la música, s’ha visibilitzat els temps que el grup dedica a arribar a la planta de les exposicions. Finalment, l’alumnat ha fet una reinterpretació de les peces de les artistes exposades amb relació als seus aprenentatges i experiències. També s’ha redissenyat un fulletó de sala i s’ha compartit amb altres grups d’estudiants, així com amb els autors de les obres exposades.  

 

Programació