El dissabte 19 de novembre es va dur a terme una ruta flamenca pel Paral·lel, un passeig pels locals i espais on el flamenc ha jugat un paper significatiu des de finals del segle XIX fins a l’actualitat. L’activitat, batejada sota el nom de “Mundos Paralelos”, es va dur a terme en el marc de Culturopolis, les jornades organitzades per l’Ajuntament de Barcelona i Culture Action Europe per reflexionar al voltant dels drets culturals, per pensar i trobar mecanismes que els garanteixin.
Més de 40 persones es van reunir per seguir la ruta des d'una doble lectura: per una banda, les explicacions i la mirada cultural històrica de la Montse Madridejos, doctora en Història de la Música i especialitzada en flamenc; per l’altre, i entre explicació i explicació, vam viure la interpretació performativa dels membres del Laboratori de recerca des del flamenc IT, coordinat per Juan Carlos Lérida, un dels investigadors de referència sobre flamenc.
La ruta va passar pels carrers i els locals del Raval més icònics des de fa més de cent anys com el carrer Arc del Teatre, on la familia Borrull va obrir el que es coneixia com el temple del flamenc; el Villa Rosa (on actualment hi ha un club d’electrònica, el Moog); o el Patio de La Macarena, on es van conèixer el Pescailla i la Lola Flores; passant pel Teatre Olympia, el Molino, l’Arnau o la sala Bagdad. Dues hores i mitja d’història i històries, música i balls en directe que van posar la pell de gallina al públic.
Aquesta era una activitat emmarcada dins de la programació de l'Arnau Itinerant i organitzada també pel Laboratori de Recerca des del Flamenc, Accions flamenc empíric, Carlos Cuenca, Alba Guerrero, Guillermo Castro, Bernat Jiménez de Cisneros, Carmen Muñoz, Raúl Lorenzo, Karen Mora, Cristina Candela i Salvador S. Sánchez.