El passat 19 d’abril l’espai Bridge 48 del Poblenou va acollir una nova reunió d’Espais Cultura Viva on hi van assistir diferents locals que ja tenen o estan en tràmi o tenen interès en obtenir la llicència d’activitat Espais Cultura Viva i també els responsables de l’Institut de Cultura Viva de Barcelona que treballen per oferir la informació i comunicació sobre aquest nou model d’activitat cultural.
En la reunió, es va fer una ronda de presentació dels diferents locals assistents, els quals van plantejar també els dubtes i reptes que tenen respecte a la llicència o l’activitat cultural que s’hi pot produir. Entre els locals assistents, el propi Bridge48 (estudi de gravació i centre formatiu i cultural del Poblenou); 44Perills Art Sonor (associació cultural de Gràcia); L’Estranger (espai cultural del Poble-sec); Carretas47 (espai d’esdeveniments culturals i galeria d’art al Raval); Associació Freedonia (associació cultural del Raval); 24 Lab (Nou Barris); 33|45 (bar multiespai cultural al Raval); El Ruix (cocteleria amb programació cultural); Barna Brew (cervessera i brewpub a Sant Antoni); Sagrades Taninnes (bodega en intent de sol·licitar llicència de bar i amb programació, al eixample); i L’Herbolari (sala d’exposicions al Gòtic).
L’objectiu de les trobades és anar construint un grup de treball d’Espais Cultura Viva per projectar-lo com un circuit de cultura de proximitat, de suport mutu i intercanvi, i en aquesta reunió, la trobada va tenir una primera part explicativa de quin és el procés per obtenir la llicència i es van resoldre els principals dubtes. Si voleu informar-vos d’aquest procés podeu fer-ho a la seva seccció web.
Comunicar Espais Cultura Viva a la ciutadania
En aquesta reunió també es van perfilar les pròximes accions de comunicació per explicar-li a la ciutadania en general i als Districtes i agents de l’autoritat la posada en funcionament d’aquesta llicència i les activitats que s’hi desenvoluparan gràcies a ella.
Aquesta comunicació tindrà tres moments importants: un rètol propi que marcarà cada local amb la llicència Espais Cultura Viva; una campanya de comunicació interna i externa per explicar a tota la ciutadania la nova llicència i les activitats culturals que comportaran; i la publicació de tota la informació i programació dels Espais Cultura Viva amb web del programa Cultura Viva.