El passat 13 de març es va celebrar la Plenària de març de l'Acció Cultura Viva. L'assemblea va tenir lloc a l'Ateneu L’Harmonia, amb una assistència de 17 persones, pertanyents a les diferents comissions i a la gestió del programa Cultura Viva.
Entre d'altres temes tractats, es va reflexionar sobre quin paper pot tenir el festival en el nou marc polític; es va explicar que la Comissió de Producció haurà d'estar molt al cas de les necessitats del festival donat que la nova proveïdora de producció tècnica arribarà durant l'estiu; o es van repassar les principals incidències que ha tingut la convocatòria a artistes d'enguany, que ha acabat amb 576 inscripcions.
En aquesta Plenària es van explicar també quins seran els següents passos per a la tria d'artistes per al festival d'enguany: la co-coordinació farà una revisió dels artistes presentats i posteriorment començarà el període d'escoltes per part de la Comissió de Programació, fent un primer crivell a 100 artistes proposats.
L'Acció Cultura Viva coopera
Un dels punts tractats en la Plenària fou la possibilitat de cooperar amb el festival Fes Cultura!, un esdeveniment de la cooperativa Connectats i on es mostren peces d'artistes que han tingut una experiència migrant. La idea és que des de l’Acció Cultura Viva es col·labori fent una proposta artística en el cap de setmana del festival, que s'esdevindrà el 20 i 21 de juny.
Per altra banda, des de la Plenària també es va proposar el presentar el Festival a la FiM de Vila-seca: un espai expositiu on presentar-se i explicar el relat del festival.
Les Comissions s'endrecen
En el torn de parla de les diferents comissions, en primer lloc, des de la Comissió de Comunicació es va exposar un document el·laborat per aquest grup on es detallaven els objectius i accions que durien a terme respecte a la Plenària del festival, respecte al Festival i respecte a la comunicació institucional, que es vehicula a través de la comunicació del programa Cultura Viva.
Per part de la Comissió de Preguntes, es va reflexionar al voltant de quines tasques hauria d'entomar aquesta comissió (com les jornades Comunitzar la Música o els valors i la inclusivitat de l'Acció Cultura Viva); de qui podrien ser els lideratges de la Comissió; i de la necessitat de que la Comissió participi activament de les plenàries que es realitzen mensualment.
També es reconfirmà el grup de treball de Direcció Artística, que serà el mateix que el de l'edició del 2023, així com es van detallar com l'emmagatzematge o els espais de treball previs que es necessitaran per confeccionar tot el material.
La reunió, que va durar 2 hores, va finalitzar puntualment i es va emplaçar a una nova convocatòria pel 10 d'abril.