Com s'organitza?
El govern de l’Acord radica en tres òrgans directius:La Trobada General
És la trobada anual en sessió plenària dels signants de l’Acord en què es rendeixen comptes de les activitats complides durant l’any i es presenta el pla de treball o línies estratègiques de futur.
En formen part totes les entitats, les institucions, les universitats, els sindicats, les patronals i les empreses que han signat l’Acord.
La trobada, anteriorment Assemblea, té una periodicitat anual i es treballen els següents temes:
|
El Consell de Governança
És l’òrgan de govern executiu i de gestió de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva. I el marc de presa de decisions on s’estableixen les línies estratègiques i d'actuació de l’Acord.
El Consell de Governança està presidit per l’Ajuntament de Barcelona.
El Consell, que es reuneix un cop al trimestre o com a mínim cada quatre mesos, té les següents competències:
|
En relació amb la Trobada General, el Consell de Governança de l’Acord té competència en:
- Aprovar la proposta i el desenvolupament de la Trobada General anual de l’Acord.
- Convocar la Trobada General anual.
- Difondre els resultats i vetllar per l’acompliment de les decisions adoptades.
- Presentar el balanç de cada exercici a la Trobada General, per a la seva aprovació.
Membres del Consell
- Ajuntament de Barcelona
- ABD, Associació Benestar i Desenvolupament
- Associació in Via
- Associació Salut i Família
- Associació LaFinKa Barcelona
- Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)
- Càritas Diocesana
- Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya
- Col·legi de Doctors i Llicenciats en Ciències Polítiques i Sociologia
- Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya
- Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya
- CCOO, Comissions Obreres
- Consell de la Joventut de Barcelona (CJB)
- Creu Roja de Barcelona
- Diputació de Barcelona
- Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de Barcelona.
- Escoles Universitàries de Treball Social i Educació Social–Fundació Pere Tarrés Universitat Ramon Llull
- Fedaia
- Federació Catalana de Voluntariat Social
- Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB)
- Foment de Treball Nacional
- Fòrum Salut Mental
- Fundació Acció Solidària contra l’Atur
- Fundació privada Escó
- Fundació Roure
- Institut de Reinserció Social (IreS)
- Institut de Reinserció Social (IreS)
- Pla Estratègic Metropolità (PEMB)
- Taula del Tercer Sector Social de Catalunya
- UGT, Unió General de Treballadors
- Representants de les Xarxes d'Acció en funcionament.
La Comissió d'Acció
La Comissió esdevé el braç operatiu del Consell de Governança per garantir el dinamisme, el bon funcionament i l’impuls de l’Acord. Destaquen dues dimensions:
La Comissió treballa tots aquells temes que el Consell de Governança li delegui i té com a competències pròpies estudiar i desenvolupar temàtiques vinculades a l'àmbit social a la ciutat, redactar informes, fer propostes per dinamitzar l'Acord, organitzar jornades i actes, impulsar noves comissions, etc. Integren la Comissió d'Acció aquelles entitats del Consell de Governança que han mostrat la seva voluntat de formar-ne part. |
Membres de la Comissió d'Acció
- Ajuntament de Barcelona
- Associació Salut i Família
- Càritas Diocesana
- CCOO, Comissions Obreres
- Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya
- Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya
- Creu Roja de Barcelona
- Federació Catalana de Voluntariat Social
- Fundació Institut de Reinserció Social (IreS)
- Taula del Tercer Sector Social de Catalunya
- UGT, Unió General de Treballadors
- Representants de les Xarxes d'Acció XCAC, XAPSLL i XIB.
Taula de Coordinació de XarxesLa Taula de Coordinació de Xarxes és l’espai de trobada entre els referents municipals de les xarxes d’acció, les persones representants d’una entitat de cada xarxa i un parell o tres de persones representants de la Comissió d'Acció de l’Acord orientat a millorar les capacitats de relació, interacció i coordinació entre les xarxes. |