La Capella obre l'any 2025 amb una mostra de Daniel Moreno Roldán
27/01/2025 - 11:10 h
L'Espai Rampa acull una segona exposició de Pol Clusella Arimany, una proposta immersiva sobre la imminència de la catàstrofe.
Matusseres, inexplicables o absurdes, plenes de color… Així són tantes animacions, collages, mems i renderitzacions que cada dia ens arriben als ulls des de les xarxes. Però aquest material gairebé de rebuig és utilitzat de vegades com a eina d’organització i activisme social. Us ho explica Daniel Moreno Roldán a “Caca banal”, una mostra amb un títol explícit que podeu veure a La Capella del 4 de febrer al 20 d’abril.
L’exposició, que forma part del programa Barcelona Producció, obre l’activitat d’aquest 2025 a La Capella. Les moltes exposicions que veureu enguany s’estructuren al voltant de tres grans eixos: virtualitat, identitat i meta-discurs.
Com a primer lliurament, Moreno Roldán amb una creació artística que es pregunta per la utilització per a l’activisme d’aquest material digital de baixa qualitat, però que estudia també quin ús en fa el món corporatiu.
Coneixereu així a un artista barceloní i músic que ha mostrat la seva feina a Barcelona, Marsella, Viena o Madrid i que, a més del seu vessant de creador, difon la seva obra a les xarxes socials (@danielmoreno_roldan a Instagram) ajudant-se dels codis del llenguatge de l’humor i forma part d’un club de videojocs que els considera més que simples formes d’entreteniment. A més, fa de productor musical i dissenyador de so, per a projectes musicals i escènics o per a produccions audiovisuals.
La mostra de Moreno Roldán ocupa l’Espai Capella, però al veí Espai Rampa encara podreu veure una altra exposició, també entre el 28 de gener i el 20 d’abril, que es titula “Demà serà un altre dia” i que especula amb possibles desastres naturals. Aquesta proposta immersiva, també part del programa Barcelona Producció, es pregunta si la imminència d’una catàstrofe no podria ser un bon motor de renovació urbanística. L’autor és Pol Clusella Arimany, que es mou entre la creació artística, l’arquitectura i la música. Si us sona el seu nom, potser és perquè ha treballat en alguns dels muntatges de Berta Prieto i Belén Barenys com el que es va veure la temporada passada a L’Auditori.
Són les dues primeres mostres del 2025, però n’hi haurà moltes més, entre les quals les exposicions individuals, La romeria dels cornuts, de María Alcaide (Espai Capella) i La pantalla mutant, de Pol Merchan (Espai Rampa), totes dues del 29 d’abril al 6 de juliol; Repetir Corbar Coincidir, de Milena Rossignoli (Espai Capella) i Insània, de Heidi Valda(Espai Rampa), del 15 de juliol al 28 de setembre.
Entre les mostres comissariades, Nostàlgia de futur: travessant el col·lapse, de Luca Carrubba, Eurídice Cabañes(Arsgames; a l’Espai Capella) i Caixa sorpresa, del Grup d’Estudi (Espai Rampa), del 23 d’octubre al 18 de gener.
Performances de Júlia Barbany, Alba Rihe i Dania Shiha (del 7 al 9 d’octubre) són també part de la programació de 2025 de Barcelona Producció, igual que els projectes de publicació d’Orne Cabrita i Alex Palacín; els projectes d’investigació d’Ona Bros, Édouard Decam i Théophile Seyrig; i els projectes deslocalitzats de Xavier Acarín Wieland i Rubén Sánchez Salas.
Si voleu començar l’any 2025 amb art contemporani fet a Barcelona, veniu a La Capella a veure les noves exposicions que programen, però abans consulteu al web d’aquest equipament tota la informació sobre les mostres.