Més de cinquanta actuacions per millorar l’espai públic, les infraestructures i els serveis aquest estiu
Durant els mesos d’estiu es faran 56 actuacions relacionades amb projectes d’urbanització, infraestructures i millora de serveis. Destaquen l’inici de les intervencions per implantar els primers quatre eixos verds a l’Eixample, la urbanització dels entorns de l’Espai Barça i diversos treballs ferroviaris que permetran incrementar la qualitat i el nivell de servei del transport públic.Es posaran en marxa les obres d’urbanització del carrer de Menéndez Pelayo i de l’avinguda de Joan XXIII, en el conjunt d’actuacions de l’Espai Barça. També començaran els treballs per urbanitzar i implantar zones verdes al barri de la Marina del Prat Vermell, a Torre Baró i a la Colònia Castells.
Pel que fa a les actuacions d’urbanització, a mitjan juliol començaran les tasques prèvies per fer realitat els primers quatre eixos verds de l’Eixample de la Superilla Barcelona. A l’agost en començaran els treballs estructurals que comportaran canvis en la mobilitat a la zona d’obres. No hi haurà afectacions al transport públic.
Durant els mesos de juliol, d’agost i de setembre, continuaran obres ja iniciades, com les de la via Laietana i del carrer de Pi i Margall per convertir-lo en una via més amable i amb un carril de circulació per sentit. Durant aquest període vacacional, també s’acabaran algunes actuacions per millorar la qualitat i la mobilitat als barris, com l’ampliació de les voreres de la cruïlla de Pelai amb Balmes i les intervencions als carrers de Tànger, de Pamplona i d’Àlaba i la millora de les voreres i l’enllumenat del carrer de Villarroel, entre la gran via de les Corts Catalanes i el carrer de Provença.
Renovacions i millores a la xarxa de metro, Ferrocarrils, Rodalies i tramvia
Fins al 31 de juliol hi haurà afectacions al tram Sagrera-Horta, i de l’1 al 31 d’agost, al tram Sagrera-Carmel de l’L5 per fer-hi obres de renovació de via i balast, travesses i fixacions.
A banda d’això, a partir de l’agost es durà a terme un tall de servei de metro de l’L3 per realitzar-hi actuacions en elements amb amiant. Això comportarà que l’estació de Drassanes estigui inoperativa entre l’1 i el 17 d’agost, amb servei parcial de Zona Universitària a Paral·lel i de Liceu a Trinitat Nova. L’estació de Liceu també es veurà afectada: entre l’11 i el 19 de juliol els trens no pararan a l’andana en direcció a Zona Universitària, i entre el 20 i el 31 de juliol, a l’andana en direcció a Trinitat Nova.
El setembre començaran les tasques de desviament dels serveis afectats a l’obra civil de la nova línia 8 de Ferrocarrils de la Generalitat, entre Plaça Espanya i Gràcia. Per això, durant aquest estiu s’hauran de realitzar diverses actuacions a la gran via de les Corts Catalanes, al carrer del Comte d’Urgell i a la plaça de Gal·la Placídia.
A finals de l’estiu també es faran les modificacions de via necessàries d’Adif Alta Velocitat per posar en funcionament la nova estació de Sant Andreu. I també es col·locaran les vies de la línia Barcelona-Granollers en la situació definitiva dins de l’estació de La Sagrera i de Sant Andreu. Paral·lelament a això i durant tot l’estiu, continuaran les obres del tramvia en diversos punts de la Diagonal i les de l’estació de Sarrià per a l’L9 del metro.
Ampliació de la xarxa ciclista
Els mesos de juliol i d’agost també s’aprofitaran per avançar i acabar l’execució dels nous carrils bici que ja s’han iniciat al carrer de Sants i al carrer de Manso, i es continuarà amb els treballs del de Sant Andreu Sud.
Així mateix, s’han programat intervencions per millorar la seguretat viària de les calçades a la ronda Litoral, durant el mes de juliol, i a la Gran Via, entre els carrers de Padilla i Lepant, a l’agost. Finalment, també estan previstes diverses actuacions per garantir la qualitat dels subministraments urbans amb reparacions importants de les xarxes primàries d’aigua potable, elèctrica i de gas.
Com ja és habitual, s’ha planificat l’execució del gruix dels treballs durant l’estiu per aprofitar el moment de menys mobilitat viària i poca activitat docent i esportiva, i així, generar menys molèsties als veïns i veïnes.