Oberta la convocatòria de les beques Barcelona Crea 2025

En l’edició d’enguany, hi ha un total de 111 ajuts, dividits en 15 modalitats, destinats a donar suport als processos previs que acompanyen la creació de propostes artístiques. Amb una dotació de 6.000 euros per beca, se n’incorpora una de nova creació que s’entregarà a una proposta en l’àmbit de la divulgació científica que tingui com a tema de recerca o d’investigació la relació entre Miguel de Cervantes i la seva obra amb Barcelona i Catalunya. El període per presentar les sol·licituds és des d’avui, 27 de febrer, fins al 19 de març.

27/02/2025 09:59 h

Ajuntament de Barcelona

Amb la finalitat de garantir el dinamisme cultural, fomentar la innovació i la recerca en projectes culturals que tinguin com a escenari la ciutat i es manifestin en l’àmbit local, metropolità, estatal o internacional, es convoca una nova edició de les beques Barcelona Crea, amb un total de 111 ajuts dividits en 15 modalitats i una dotació de 6.000 euros cadascun (en total, 666.000 euros). El període per presentar les sol·licituds estarà obert fins al 19 de març.

Els ajuts es destinen a donar suport als processos previs a la producció de propostes artístiques (conceptualització, gestació, investigació, experimentació, documentació, escriptura i assaig, etc.) en les modalitats següents:

  • Creació en arts escèniques – Teatre
  • Creació en arts escèniques – Dansa
  • Creació en arts escèniques – Circ
  • Creació en arts visuals
  • Creació en arts visuals – Arxiu Fotogràfic de Barcelona i La Capella
  • Creació en novel·la gràfica
  • Creació musical
  • Creació audiovisual
  • Cultures populars
  • Creació literària Montserrat Roig
  • Creació en escriptura dramatúrgica Carme Montoriol
  • Creació i recerca Miguel de Cervantes
  • Traducció
  • Creació en art i ciència
  • Creació comunitària

La modalitat de creació i recerca Miguel de Cervantes és la novetat d’enguany, creada per donar suport a recerques sobre la relació de l’escriptor i la seva obra amb Barcelona i Catalunya. Poden ser obres en català o castellà, i en queden exclosos els textos dramàtics, teatrals o poètics, narratius, les traduccions, les tesis doctorals i els projectes que condueixin a una titulació.

Totes les propostes que es presentin als ajuts han de ser de nova creació, tenir alguna relació amb Barcelona i l’àrea metropolitana i, en segons quins casos, participar en activitats i presentacions fixades prèviament.

Caldrà presentar formularis de sol·licitud, l’explicació de la proposta i el currículum de l’autor o autora. El jurat estarà integrat per persones independents de vàlua reconeguda, especialistes en les diferents matèries.

Es valoren especialment l’originalitat i innovació de la proposta, la perspectiva de gènere, el caràcter intercultural o l’impacte de la proposta, entre altres criteris.

Més informació

Etiquetes associades a la notícia