Ja pots consultar la nova guia amb consells per implantar el 'delivery' i el 'take away' a la restauració

L’Ajuntament de Barcelona i Barcelona centre de Disseny han publicat la guia “Com implementar amb èxit el delivery i take away al teu negoci de manera sostenible” per facilitar al sector de la restauració els consells necessaris per poder incorporar el delivery i el take away als negocis. La guia recull la visió de sis experts en els àmbits de tendències i innovació, gestió de l’espai, sostenibilitat, branding, comunicació i implementació.

15/04/2021 09:17 h

Comerç

En un moment de gran dificultat per al sector, els serveis de comandes per emportar i comandes per recollir a l’establiment s’ha comprovat com una de les vies més eficaces per fer front a les conseqüències econòmiques de la pandèmia de la Covid-19. Aquest canvi en el model de negoci, però, s’ha hagut de fer a marxes forçades i ha posat en relleu les dificultats inherents que sorgeixen quan ho fan negocis que havien mantingut durant dècades un model de negoci més tradicional.

Els dos serveis han passat en molts casos de ser serveis addicionals del restaurant, a constituir el principal negoci de l’establiment per tal de fer front a les dificultats actuals. En aquest context, és fonamental que els restauradors i restauradores coneguin com tenir cura d’aquests nous canals de negoci, però, en molts casos, l’experiència i el coneixement professional del restaurador o restauradora han estat centrats en el servei presencial a l’establiment. És per això que l’Ajuntament i Barcelona Centre de Disseny han publicat una guia per orientar els equips de professionals de la restauració en un moment en què és fonamental que aquests canals tinguin èxit i que la clientela i la ciutadania que també s’hi està adaptant s’hi trobin còmodes i continuïn fent-ne ús. I és que, en gran manera, els establiments han pogut aguantar el cop gràcies a l’oferta de serveis de delivery i take away i al gran increment de la demanda d’aquests.

Els consells de la nova guia

La guia “Com implementar amb èxit el delivery i take away al teu negoci de manera sostenible”, que es pot consultar aquí, assenyala unes claus bàsiques per enfocar l’evolució que el sector de la restauració està vivint.

Així, remarca que la implementació del delivery i el take away ha d’adaptar l’oferta si els productes del restaurant no poden arribar en condicions òptimes a casa, analitzant la proposta gastronòmica i adaptant-la completament per solucionar els problemes que puguin aparèixer. Ressalta que cal tenir en compte que el més important és que l’experiència gastronòmica de la clientela continuï sent positiva.

Pel que fa als espais, es destaca que s’ha de fer una redistribució de l’espai dels restaurants, facilitant que convisquin les diferents ofertes gastronòmiques i, si es pot, facilitant diferents accessos per evitar el que en molts casos ja ha succeït en els darrers mesos: que a un mateix espai s’ajuntin persones que consumiran al restaurant amb les persones que venen a buscar el take away i amb els treballadors que fan el delivery.

A banda, els materials que s’utilitzin al delivery i el take away haurien de ser reciclables,  reutilitzables o compostables i tenir un segell que garanteixi l’origen sostenible dels materials. També és important comunicar aquesta estratègia de sostenibilitat a la clientela i potencial clientela i redissenyar l’estratègia gastronòmica des del moment que descobreixen el negoci fins al moment que consumeixen la comanda. També ressalten que, en la mesura del possible, el disseny sigui circular, seguint models de residu zero, i proposen experiències phygital (un híbrid entre físiques i digitals) i un ritual d’unboxing (desempaquetat) per tal que l’experiència a casa o a l’hora de recollir el menjar al restaurant tinguin valor afegit.

A la guia es posen en relleu la necessitat d’adaptar les estratègies de comunicació. Dona les claus per tenir una bona estratègia de marca (posicionament, confiança, redefinició del producte, narrativa transmèdia, identitat…), i explica la importància de conèixer la clientela potencial de la teva oferta i d’adaptar l’estratègia per arribar-hi, diferenciant la comunicació segons si va dirigit al delivery o al take away. En aquest sentit, apunta que cada establiment ha de tenir clar que cal comunicar més enllà de l’oferta gastronòmica, que cal explicar també la història del restaurant i el que s’hi viu i fer-ho a través de diferents canals.

Etiquetes associades a la notícia