Actualitzats els convenis de gestió cívica de 27 equipaments

Els convenis de gestió pública d’una trentena d’equipaments de la ciutat s’actualitzen. El nou protocol incorpora els criteris sobre els espais que es poden adjudicar en gestió pública i estableix i regula el seguiment dels projectes a través del Balanç Comunitari. Es preveu que el 2025 s’incorporin una desena d’equipaments més.
Exterior de Can Basté

02/01/2025 12:35 h

Ajuntament de Barcelona

La regulació, aprovada el juny del 2024, s’està implantant a mesura que s’esgota la vigència dels convenis i ja s’aplica a deu equipaments de Sant Martí, uns altres deu de Nou Barris, quatre del districte de Sants-Montjuïc, dos a Sant Andreu i, finalment, un del districte d’Horta-Guinardó.

Amb aquesta iniciativa es reforcen els valors de la gestió cívica en la fórmula de col·laboració publicocomunitària i de participació ciutadana, que té una llarga trajectòria a la ciutat. Una de les novetats principals és la concreció dels procediments d’adjudicació dels equipaments, que és per concurrència pública i oberta a totes les entitats interessades a desenvolupar un projecte de gestió cívica

S’aplica a equipaments públics de foment de la participació o de serveis no especialitzats que l’Ajuntament no està obligat a prestar com els casals de barri, els casals de joves, i els centres de caràcter cultural. Excepcionalment, també ho poden ser centres cívics, espais joves, centres de recursos sectorials, casals de gent gran, fàbriques de creació i pistes esportives. En aquests casos la gestió cívica només es pot impulsar si hi ha una demanda o proposta procedent de la ciutadania que comporti el foment de la participació i que sigui d’interès general.

Una altra novetat és l’avaluació de la tasca dels equipaments a través del Balanç Comunitari, una eina d’autoavaluació i seguiment de projectes des d’una perspectiva de l’àmbit comunitari i basada en la participació. L’objectiu d’aquesta eina és avaluar però també permet construir comunitat, crear vincles i relacions, generar grups, i incorporar capacitats autoorganitzatives en les persones que hi participen.

La gestió cívica està prevista a la Carta municipal de Barcelona des de l’any 1998 i actualment hi ha 60 equipaments que funcionen amb aquesta regulació, que afavoreix la participació i millora l’impacte i el retorn social dels projectes.

Etiquetes associades a la notícia