Trenquem la precarietat: 8M 2025 a l'Eixample
A l'Eixample commemorem el Dia Internacional de les Dones amb una cinquantena d'activitats de tota mena. L'acte central del Consell de les Dones tindrà lloc el 7 de març a la tarda i el dia 8 de març, dissabte, s'il·luminarà de color lila la façana de la seu del Districte. A més, els centres cívics, les entitats i els equipaments han preparat una programació especial per reivindicar aquesta data.
Enguany, la campanya municipal “Trenquem la precarietat”, es centra en sensibilitzar la ciutadania sobre la precarietat laboral i social que afecta les dones i que és una problemàtica persistent i multifacètica que requereix d’una atenció urgent i decidida.
Sota el lema “És hora que ens mirem als ulls i parlem de precarietat” també es vol mostrar un compromís ferm de ciutat en la lluita feminista per aconseguir una igualtat real i efectiva.
Cal destacar algunes dades sobre les desigualtats de gènere i la situació de les dones a la ciutat de Barcelona, com la feminització de la pobresa, amb un càlcul de risc de pobresa del 40,5% de les dones, front el 29,4% dels homes. A més, l’índex de pobresa salarial és més alt per a les dones (13,8%) davant de l’11,4% dels homes.
Programa d’activitats a l’Eixample
El 8M aterra a tots els barris del districte amb activitats diverses, tant culturals com reivindicatives. Els equipaments, serveis i entitats han preparat un programa d’activitats potent, extens i ple de diversitat, que aplega la voluntat i la feinada que es fa al nostre territori durant tot l’any per promoure la perspectiva feminista. Hi trobareu xerrades, tallers, projeccions, trobades, exposicions, mostres artístiques, concerts i debats, entre d’altres.
L’acte central a l’Eixample tindrà lloc el divendres, 7 de de març, a les 18.30 hores a la sala d’actes de La Model (c. Entença, 155). A l’acte hi haurà:
• Parlaments institucionals i manifest del 8M.
• 50 anys de lluites de les dones al barri (en el marc de l’exposició del 50è aniversari de l’Associació de Veïns i Veïnes de l’Esquerra de l’Eixample).
• Presentació de la “Cartografia feminista: mapa d’actius de l’Eixample”.
• Actuació de Venus Voice. “Les dones darrere les paraules – les Songwritters”. La Laia, la Raquel, l’Elbai l’Alejandra, alumnes del grau superior de música moderna al Centre Superior de Música JAM SESSION, interpretaran peces de les escriptores de cançons més importants de la història.
Durant l’acte, que comptarà amb interpretació en llengua de signes i accessibilitat física, hi haurà Punt Lila informatiu on conèixer entitats i serveis.
Consulteu totes les activitats programades a l’Eixample en el marc del 8M.

Etiquetes associades a la notícia
Notícies relacionades
-
8M, trenquem la precarietat a Gràcia
03/03/2025 10:00 h