Fase decisiva en les obres de l’intercanviador del Clot
Per tal d’impulsar les obres, el vestíbul del c. Aragó romandrà tancat fins al juny, de manera que l’accés al metro serà pel c. València i l’intercanvi amb Renfe serà en superfície.
A partir del 17 de febrer i fins al juny, estarà tancat l’accés del carrer d’Aragó de l’estació de metro del Clot (L1). Això permetrà continuar amb les obres de millora d’accessibilitat iniciades ara fa un any a l’intercanviador ferroviari del Clot.
Mentre duri aquesta afectació:
1) L’accés a les andanes de l’L1 des del carrer serà pel vestíbul del c. València, i
2) el transbordament amb Rodalies serà en superfície.
Igualment, també estarà tancat l’accés a Rodalies per l’av. Meridiana.
Més accessibilitat
Aquesta afectació s’emmarca en les obres iniciades el gener del 2024 per adaptar aquest intercanviador a les persones amb mobilitat reduïda. Les obres se centren especialment en l’estació de Clot de l’L1 i serviran per completar l’adaptació global de l’intercanviador amb un accés específic des del carrer, el vestíbul i andanes de l’L1, i la correspondència amb les altres línies.
Amb les obres en curs es remodelaran els espais i les connexions entre nivells amb la instal·lació de 5 ascensors i un paviment adequat per a persones amb discapacitat visual.
En paral·lel, també estan en marxa les obres d’adequació de les
parades de l’L4 de Ciutadella – Vila Olímpica, i de l’L2 de La Pau
L’obra comporta una inversió de 7,1 milions d’euros, finançats en part amb fons Next Generation EU del Pla de recuperació, transformació i resiliència de la UE.
Actualment, la xarxa de metro té 153 estacions adaptades d’un total de 165, el 93%. A més de les obres del Clot, també estan en marxa les obres per adaptar les estacions de metro d’Espanya, Verdaguer i Ciutadella – Vila Olímpica, i es milloren els itineraris de Sants-Estació, Passeig de Gràcia i Catalunya.
