600 anys de gegants a Barcelona

600 anys de gegants a Barcelona

Un aniversari d'alçada

Aquest 2024, es commemoren els 600 anys de la primera referència escrita d'un gegant a la ciutat i al món. La referència la trobem al Llibre de les Solemnitats de Barcelona, què inclou una relació dels elements municipals que van concórrer a la processó del Corpus de 1424. Entre ells, “Lo rey David ab lo Giguant”, que segons els estudiosos, és la primera referència gegantera del món, i la primera referència d’un gegant municipal, el de la Ciutat de Barcelona.

Per commemorar l’aniversari, s’han preparat tot un seguit d’actes extraordinaris, exposicions i sorpreses que s’aniran descobrint al llarg de l’any. Després del gran éxit de la Trobada Nacional de Gegants del diumenge 28 d’abril, que va aplegar un total de 230 colles geganteres a l’Arc de Triomf, encara hem de viure la Trobada Internacional de Gegants, del 21 i 22 de setembre, amb colles geganteres vingudes de 9 països diferents, i la Trobada de Gegants Centenaris i Històrics del 20 d'octubre.

Els gegants de la Ciutat encapçalaran la commemoració, ja que aquesta referència de la processó del Corpus de 2024 suposa també els 600 anys del Gegant de la Ciutat de Barcelona. Per això, protagonitzaran i faran d’amfitrions dels actes extraordinaris, que segur que faran història al món geganter.