BOQUES PLENES fabulacions de cine inconcluses
BOQUES PLENES fabulacions de cine inconcluses
Compartiré una peça de fabulació textural-audiovisual tot experimentant amb pràctiques (re)citatives poc convencionals i formes de llegir, sonar i gesticular amb la boca a través d’arxius interiors i exteriors, com una manera de (re)trobar coneixement i interrogar/reimaginar formes de (re)coneixement, (des)coneixement i, sobretot, (des)possessió. (No és fàcil entendre les diferències entre demanar prestat a, treure de i extreure de.) El muntatge reexamina paisatges enrevessats de complicitats sociopolítiques i epistèmiques, entre la genealogia del liberalisme modern com a projecte de divisions colonials de la humanitat i la «societat del coneixement» contemporània –que és també la societat de l’(auto)performance i de la informàtica global (controlada).
Paula Caspão viu i treballa entre Lisboa i París, en aquella zona indeterminada entre la teoria i la ficció, entre la investigació artística i les pràctiques arxivístiques. Des del 2005 centra el seu treball en les formes del (des)coneixement i el sensorium específic d’aquestes formes, abordant les dimensions col·lectives de la lectura, l’escriptura, la traducció i l’edició. Ha presentat obres de T-Fi (ficció teòrica) a Europa, Austràlia i els Estats Units, combinant metodologies pròpies d’àmbits com la coreografia expandida, la literatura i el cinema experimentals, els estudis sobre performance i cinema, els estudis feministes sobre ciència i tecnologia, i els estudis anticolonials sobre infraestructures ambientals. En el context de nombroses col·laboracions, actualment investiga els diferents tipus de treball (im)material, extracció de recursos i dany socioambiental que es deriven de la creació i el manteniment de museus, arxius, història i intel·ligència artificial. En la seva faceta institucional, Paula és investigadora vinculada al Centre d’Estudis Teatrals i professora convidada en els programes de doctorat i màster en Estudis Teatrals i en la Facultat d’Arts i Humanitats de la Universitat de Lisboa, així com investigadora associada del Centre d’Història Contemporània de la Universitat NOVA de Lisboa. Doctorada en Filosofia (epistemologia i estètica) per la Universitat de París-Nanterre l’any 2010, ha estat visiting scholar en Estudis sobre Performance a la Tisch School of the Arts de la Universitat de Nova York (2018)