Projecte

espais c és un programa basat en la vinculació d’artistes amb una escola pública d’educació primària. Els i les artistes desenvolupen una residència de dos anys a l’escola, que també posa a la seva disposició -set dies a la setmana, les 24 hores del dia- un espai (preferentment un estudi/taller) on es localitza la seva residència.

espais c pretén

  • Normalitzar la presència de la creació contemporània a les escoles, a partir de la residència temporal d’artistes i del desenvolupament de cada espai c com a espai col·laboratiu, orientat a la generació processos de creació artística.
  • Transformar els models de relació entre els centres culturals i els centres educatius, posant en valor la dimensió cultural de les escoles i, alhora, la dimensió educadora de centres d’art, espais de creació, museus i galeries.
  • Estimular els processos de pensament i de transformació educativa.
  • Posar en valor el treball en xarxa, la comunitat i el territori.

Els centres educatius participants a espais c són seleccionats per mitjà d’una convocatòria anual, integrada en la Convocatòria Unificada de Programes i Capacitació, promoguda pel Consorci d’Educació de Barcelona.

Els artistes són seleccionats per part de cadascun dels equips de mediació del programa espais c, que acompanyen el desenvolupament de l’espai c al llarg de cada edició bianual. En l’actual edició, formen part de l’equip de mediació el Museu Tàpies, la Fundació Suñol, Hangar, Chiquita Room i La Capella.

espais c és un programa del Consorci d’Educació de Barcelona i de l’Institut de Cultura de Barcelona, que va ser posat en marxa l’any 2015 conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona. Des de 2021, la coordinació del programa és a càrrec d’Experimentem amb l’Art.