Ida Barbati, Guerthy Gutiérrez i Boris Mercado
Amb la mediació de la Fundació Suñol
Institut Escola ARTS
L’Institut Escola ARTS va ser creat el 2019, ocupant les instal·lacions de l’antiga Escola Miquel Bleach i de l’antiga Escola Sant Vicenç de Paül, a Hostafrancs (Sants – Montjuïc). Des de la seva posada en marxa situa l’art, el patrimoni i l’actualitat en la vida diària del centre. Com a escola Tàndem, s’ha vinculat al Museu Nacional d’Art de Catalunya. Participa al programa espais c des de la seva quarta edició (2018-2019).
Ida Barbati, Guerthy Gutiérrez i Boris Mercado
Ida Barbati és doctoranda en el programa de doctorat d’Art i Educació (UB). Col·labora amb el grup de recerca Esbrina al projecte europeu Critical Change Lab, orientat a l’activació de laboratoris crítics i creatius per al desenvolupament d’un model europeu de pedagogia democràtica. Té un Màster en Arts i Educació: una perspectiva construccionista (UB), un Màster en Filosofia per als reptes Contemporanis i està graduada en Arts Visuals de la LABA de Florència (Itàlia). Co-coordina el projecte de recerca artística col·lectiva Cossos a Escolta, que ha guanyat la beca d’Arts Visuals Unzip 2022 del Prat i, ha participat al Festival d’Art Comunitari FAACCC a la Fabra i Coats de Barcelona. Amb la mediació d’Experimentem amb l’ART, enguany també participa a la 15a edició d’ EN RESiDÈNCiA (2023-2024), a l’Institut Doctor Puigvert.
Guerthy Gutiérrez és mestra en arts visuals i educació: una perspectiva construccionista de la UB i en Arts Visuals de la Universitat Javeriana de Bogotà (Colòmbia). El 2019 va realitzar les seves pràctiques de Màster al projecte First (Literary) Dates per fomentar el gust per la lectura juntament amb els alumnes de 1r de batxillerat de l’Institut Santa Eulàlia de L’Hospitalet. A partir d’aquí va continuar col·laborant fins al final del curs acadèmic com a educadora artística al mateix institut. Treballa en l’àmbit del disseny gràfic i en la producció editorial en col·laboració amb diferents col·lectius.
Boris Mercado va treballar des del 2013 com a fotoperiodista al Perú, fet que el va portar a interessar-se per temes de caire social. Com a migrant, la seva fotografia s’enfoca envers la resistència, les injustícies, la diversitat i la riquesa cultural al món. La producció fotogràfica li ha permès col·laborar amb diferents projectes per Amèrica Llatina, Sud-àfrica i Nova Zelanda, treballant en espais de gestió cultural i transformació social. Ha publicat a revistes d’Argentina, Brasil, Equador, Itàlia, Anglaterra, Portugal i Perú. El 2014 va participar en el projecte Offside Brazil per a MAGNUM Photos Agency, en col·laboració amb el Col·lectiu Midia NINJA, al Brasil.
Fundació Suñol
La tardor de 2010, la Fundació Suñol va contribuir de forma decisiva a donar visibilitat a EN RESiDÈNCiA, que havia realitzat la seva primera edició amb tres artistes (Salvador Juanpere, Daniel Chust-Peters i Lluís Sabadell Artiga) residents a instituts d’educació secundària. Onze anys després, la Fundació ha tornat a participar en la posada en marxa d’un nou format de programa que vincula la creació contemporània amb centres educatius, a l’incorporar-se a espais c, acompanyant la residència de Neus Frigola a l’Institut Escola ARTS (2021-2023).
La Fundació Suñol va ser creada l’any 2002 amb l’objectiu de difondre la Col·lecció Suñol Soler. Alhora, la Fundació impulsa un projecte per afavorir la difusió i producció artística contemporània, amb l’objectiu de completar la proposta cultural de Barcelona i ampliar la plataforma de coneixement contemporani de la ciutat.
La Fundació Suñol actua en diversos eixos. D’una banda, es dedica a la conservació i la difusió de la col·lecció, que sota diferents formats i lectures, es mostra tant a la seu pròpia com en col·laboració amb reconegudes institucions culturals. D’altra banda, manté un compromís amb la creació contemporània actual a través de la producció i l’organització d’exposicions i activitats sobre temes, artistes o projectes d’interès en l’entramat artístic del territori. A més, impulsa programes públics i projectes educatius vinculats a l’art contemporani dirigits a una diversitat de col·lectius i en diàleg amb diferents agents.