Aquestes darreres setmanes l’espai c d’en Jaume Clotet a l’Escola Aldana i La Capella hem rebut visites tant de grans com de petits.
Per una banda, la Gemma París, Coordinadora Tercer Cicle Departament Didàctica Expressió Musical, Plàstica i Corporal del Centre Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu de la UAB, va venir amb els seus alumnes de l’assignatura “Territoris d’Art Contemporani com a espais d’aprenentatge” de 4t curs del Grau d’Educació a l’espai c del Jaume per conèixer tant el projecte, com la pràctica del Jaume i com ha treballat durant aquestes dues darreres edicions amb els infants.
La visita va coincidir amb l’hora del pati, així que l’Aidan i la Razan, alumnes de l’Escola Aldana, van entrar al taller i van poder parlar amb aquests altres alumnes molt més grans que ells. Van intercanviar preguntes fins que l’Aidan i la Razan els hi van fer la més important de totes: per què voleu ser professors i professores? Les respostes van ser variades, però totes tenien una cosa en comú, la vocació i el sentiment d’acompanyar i ajudar a créixer a futurs alumnes de la millor manera possible.
Més tard, vam anar cap a La Capella on vam parlar de com ha evolucionat la mediació a La Capella, des de les primeres exposicions que apuntaven cap a un gir educatiu amb artistes com Antoni Hervàs o comissaris com el Sabel Gavaldón, passant per les dues edicions de Barcelona Producció que van comptar amb la línia de mediació artística del Jordi Ferreiro i la Teresa Rubio, els programes de base com Apadrina el teu equipament i espais c, fins a la línia més curatorial d’activitats puntuals o continuades, dirigides tant al barri del Raval com a la comunitat artística o els interessats/des en ella, amb la implicació a les festes del barri o les Escoles de Context conduïdes per artistes i comissaris/es.
D’altra banda, aprofitant que el 14 de febrer La Capella va inaugurar l’exposició el otro aquí de la Valentina Alvarado Matos i del Carlos Vásquez Méndez, els grups de 4t, 5è i 6è van venir per fer una visita comentada en la qual vam parlar de com funcionen la memòria i els records, fragmentats i desordenats per naturalesa, i de la capacitat evocadora de la fotografia. Tanmateix, ningú es va poder estar d’experimentar amb la seva ombra sobre les pantalles, tot descobrint els diferents projectors, tant digitals com analògics, que han portat la Valentina i el Carlos per mostrar-nos també la mecànica de la imatge.