Categories
espai c a l'Escola Aldana

Comencem un nou curs!

L’Escola Aldana i l’artista Jaume Clotet amb el suport del centre d’art La Capella es preparen per iniciar el segon curs de la seva col·laboració dins el programa d’Espais C.

Com a resum de què va ser el primer curs, podem dir que la porta d’intercanvi de processos entre els infants i l’artista es va obrir de bat a bat. Els nens i nenes van descobrir un espai en el qual poder crear lliurement amb l’acompanyament del Jaume, i en Jaume va redescobrir el dibuix i la pintura, dues pràctiques que mai havia deixat de banda, però que gràcies a l’entusiasme i espontaneïtat que va envair l’Espai C, va reprendre amb més il·lusió que mai.

La clau que va obrir aquesta porta va ser compartir una metodologia d’inici de treball. En Jaume apunta i fa esbossos de totes les seves idees a diverses llibretes, de manera que en mostrar-les-hi als nens i nenes, aquests en van fer les seves per poder començar a abocar idees.

De mica en mica, les idees acumulades a les llibretes d’uns i d’altres, van anar agafant forma sortint d’aquestes com a pintures, dibuixos i escultures, incloent també, algunes accions més performàtives aprofitant la llibreta gegant que en Jaume va construir a manera d’escenari de fons canviant gràcies a les intervencions que els infants fan a les seves pàgines.

De totes aquestes experiències en van fer recull diversos mitjans, com eldiario.es que van entrevistar també a la Neus Frigola que té el seu Espais C a l’Institut Escola Arts (podeu consultar l’article clicant aquí), o la Xarxa de Televisions Locals, dins el programa Fet a mida que ens va permetre veure al Jaume i als infants en acció.

“Espais C, un artista a l’aula”. Fet a mida. 21/06/2023

Així doncs, després d’un primer curs tan bo i d’un estiu per carregar forces iniciem aquest segon any d’Espais C entre l’Escola Aldana, el Jaume Clotet i La Capella, amb encara més ganes, il·lusió, humor, art i procés!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *