"Ens envolten un munt d'estímuls tecnològics, xarxes socials, etc. i tot i això un bon número de circ, una cançó, una peça de dansa... encara ens emociona."
- Ens podries explicar com va sorgir Amb de Pallasso'? Què es trobarà el públic que vagi a veure-ho?
Aquest espectacle va sorgir de la idea que els clàssics mai moren, per això he fet un recull de números que he anat fent durant els últims anys, amb una mirada renovada on el públic que ens vingui a veure de ben segur que passarà una bona estona. No hi ha més pretensió que la d'entretenir i fer que els nens i no tant nens riguin i es sorprenguin amb els diferents números de màgia a través de les bogeries d'un pallasso clàssic i acompanyat de música en directe de la mà del mestre Joan Vallcorba.
A Amb P de Pallasso es trenca la quarta paret, per a tu quina és la importància de fer un espectacle on el públic sigui partícip en tot moment?
Els pallassos sense públic no som ningú, així que jo faig partícip al públic en tot moment, tant als nens i nenes que pugen a dalt de l'escenari com als que estan a platea. Em dedico a "llençar pilotes" al públic per tal que me les retornin, això és arriscat, però a la vegada fa que l'espectacle sigui fresc i sempre passin coses noves.
En aquest espectacle fas números de màgia i clàssics de tota la vida, però amb una mirada renovada. Com creus que és de necessari aportar canvis en els shows clàssics? Diries que és la part més complicada del procés de creació?
Com ja he dit, els clàssics no moren mai, a vegades cal fer petits ajustos perquè el món gira molt de pressa, però soc un ferm defensor dels clàssics. Ens envolten un munt d'estímuls tecnològics, xarxes socials, videojocs etc. i tot i això un bon número de circ, un pallasso, una cançó, una peça de dansa... encara ens fan emocionar.
Després de treballar com a pallasso amb artistes com Jango Edwards i Tortell Poltrona i participar en produccions del Circ Cric i Comediants vas crear la teva pròpia companyia, què et va empènyer a fer-ho?
Treballar amb grans pallassos ha sigut una escola per mi, he après molt de cadascun d'ells, però suposo que un dia arriba al moment de fer el teu propi camí, o almenys d'intentar-ho. Vaig crear companyia pròpia per la necessitat de poder explicar les meves bogeries, d'explicar-les a la meva manera.
Portes molts anys treballant com a pallasso, com creus que ha anat canviant el públic durant aquest temps?
El públic canvia a cada funció, canvia a cada país on he actuat, però l'essència sempre és la mateixa. Els nens i nenes es fan grans, i nosaltres també, però les ganes de passar una bona estona no canvien. La clau per mi és passar-ho tan bé durant l'espectacle com els nens i nenes que ens venen a veure i de moment això no ha canviat en tot aquest temps.