La Generalitat ha engegat la campanya “Vine al teu comerç, #vineacomprar” per reactivar el comerç de proximitat, donant veu als seus principals protagonistes -els comerciants-, que animen als ciutadans a redescobrir el centre històric dels municipis. Amb un missatge emocional i directe, els testimonis apel·len al record d’experiències positives per atraure la visita als establiments amb l’objectiu final d’incentivar la compra: “Quant fa que no fas un tomb pel casc antic? Quant fa que no t’atures a escoltar un músic de carrer? Quant fa que no fas el turista per la teva ciutat? Vine a passejar, a gaudir, a redescobrir, a emocionar-te… i ja que hi ets, vine a comprar al teu comerç”.
La campanya, que s’emetrà fins a finals d’any, consta d’un espot de televisió, insercions a premsa, dues falques de ràdio i xarxes socials; així com d’una àmplia presència a diferents suports de publicitat exterior.
Una de les falques fa esment al col·lectiu ‘Músics al Carrer’, ja que les seves cançons i melodies acompanyen sovint els carrers, les rambles, les places i els passadissos del metro de Barcelona, donant vida a l’espai públic de la ciutat i fent més agradable la passejada a les persones que hi transiten. Qui no s’ha quedat alguna vegada captivat escoltant la seva música? Una música gratis que fàcilment emociona.
Fins i tot, quan la pandèmia va silenciar la música en viu de teatres, sales i bars, i es va restringir la sociabilitat, els músics de carrer eren els únics que podien oferir música en viu, compartint el seu art amb els seus espectadors, que aleshores eren els veïns del barri.
Sense cap mena de dubte, els ‘Músics al Carrer’ formen part del patrimoni cultural i el paisatge urbà de Barcelona.