Home/Departament de la Presidència i Vicepresidència del Govern
Departament de la Presidència i Vicepresidència del Govern
Funcions:
El suport i l'assistència al president de la Generalitat de Catalunya en l'exercici de les seves funcions.
Les funcions de secretaria del Govern; l'assessorament, representació i defensa jurídics del Govern i de l'Administració de la Generalitat i dels organismes que en depenen, així com la gestió de les publicacions oficials.
La coordinació i el seguiment del Consell Tècnic.
El suport a la coordinació del Govern, la coordinació interdepartamental i l'impuls d'estratègies conjuntes.
L'estratègia comunicativa i la política informativa del Govern, així com la informació i difusió de l'activitat del president i del o la portaveu.
La relació amb els mitjans de comunicació, l'organització de la prestació dels serveis audiovisuals de la Generalitat i d'àmbit local, i la regulació i control dels serveis de comunicació en l'àmbit de Catalunya.
L'impuls al desplegament de l'autogovern.
La cooperació amb l'Administració local de Catalunya.
Les relacions institucionals i amb el Parlament.
La transformació dels serveis públics i l'administració digital.
L'impuls d'estratègies i avaluació de les administracions públiques i del sector públic, així com la seva estructura i el seu dimensionament, l'organització, el funcionament, la coordinació, l'administració digital, i la formació del personal al servei de les administracions públiques i la funció pública.
La gestió de les despeses de personal.
Les polítiques de transparència, bon govern, govern obert, dades obertes i participació i grups d'interès.
La difusió de l'activitat del Govern de la Generalitat, i la gestió i comunicació corporativa i institucional de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.
L'atenció ciutadana i la informació de serveis i els programes de l'Administració, així com la coordinació i direcció dels sistemes d'informació.
Les telecomunicacions, les polítiques de ciberseguretat i de serveis d'identificació electrònica, i d'identitat i confiança digital.
La direcció de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat.
Qualsevol altra funció que li atribueixin les lleis i altres disposicions.
Sense perjudici dels òrgans i organismes que s'hi puguin adscriure o relacionar mitjançant la norma corresponent, estan adscrits al Departament de la Presidència el Patronat de la Muntanya de Montserrat, la Casa de la Generalitat a Perpinyà, l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions (EADOP), l'Institut d'Estudis de l'Autogovern, l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya i l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya. L'Institut d'Estudis Catalans es relaciona amb el Govern mitjançant el Departament de la Presidència.
Funcions:
El suport i l'assistència al president de la Generalitat de Catalunya en l'exercici de les seves funcions.
Les funcions de secretaria del Govern; l'assessorament, representació i defensa jurídics del Govern i de l'Administració de la Generalitat i dels organismes que en depenen, així com la gestió de les publicacions oficials.
La coordinació i el seguiment del Consell Tècnic.
El suport a la coordinació del Govern, la coordinació interdepartamental i l'impuls d'estratègies conjuntes.
L'estratègia comunicativa i la política informativa del Govern, així com la informació i difusió de l'activitat del president i del o la portaveu.
La relació amb els mitjans de comunicació, l'organització de la prestació dels serveis audiovisuals de la Generalitat i d'àmbit local, i la regulació i control dels serveis de comunicació en l'àmbit de Catalunya.
L'impuls al desplegament de l'autogovern.
La cooperació amb l'Administració local de Catalunya.
Les relacions institucionals i amb el Parlament.
La transformació dels serveis públics i l'administració digital.
L'impuls d'estratègies i avaluació de les administracions públiques i del sector públic, així com la seva estructura i el seu dimensionament, l'organització, el funcionament, la coordinació, l'administració digital, i la formació del personal al servei de les administracions públiques i la funció pública.
La gestió de les despeses de personal.
Les polítiques de transparència, bon govern, govern obert, dades obertes i participació i grups d'interès.
La difusió de l'activitat del Govern de la Generalitat, i la gestió i comunicació corporativa i institucional de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.
L'atenció ciutadana i la informació de serveis i els programes de l'Administració, així com la coordinació i direcció dels sistemes d'informació.
Les telecomunicacions, les polítiques de ciberseguretat i de serveis d'identificació electrònica, i d'identitat i confiança digital.
La direcció de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat.
Qualsevol altra funció que li atribueixin les lleis i altres disposicions.
Sense perjudici dels òrgans i organismes que s'hi puguin adscriure o relacionar mitjançant la norma corresponent, estan adscrits al Departament de la Presidència el Patronat de la Muntanya de Montserrat, la Casa de la Generalitat a Perpinyà, l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions (EADOP), l'Institut d'Estudis de l'Autogovern, l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya i l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya. L'Institut d'Estudis Catalans es relaciona amb el Govern mitjançant el Departament de la Presidència.