La crisi de l’educació coincideix plenament amb una revolució tecnològica que està transformant l’ensenyament en tots els àmbits i cicles formatius, des de la primària fins a la universitat. Tant si parlem de la pissarra digital com de la tauleta
L’escola al núvol
El núvol no és un simple repositori virtual d’informació que ens permet escalar costos o estalviar espai al disc dur, sinó que té un potencial emancipador per al mestre i per a l’alumne perquè estructura la realitat i, de retruc,
Quan pensem en les qüestions cabdals de la nostra societat –i l’educació n’és una–, hem d’anar alerta de no posar l’arada davant els bous. Vivim en una època incerta i, com si patinéssim sobre gel prim, busquem la seguretat en
El món educatiu és ple d’especificitats que fins ara cap empresa tecnològica no ha sabut traslladar a internet. Moltes de les grans plataformes han intentat, sense èxit, donar resposta a les necessitats de docents i estudiants, però sempre partint del seu
La tecnificació de les aules és del tot compatible amb la indigència intel·lectual més pregona. El docent d’humanitats hauria de forjar en els alumnes la capacitat de discerniment que els faci capaços d’encarar-se amb la complexitat de la vida: ensenyar-los
La incorporació de les TIC a les aules ha de respondre a uns objectius molt clars i a un estudi previ de les necessitats dels estudiants per trobar l’equilibri entre els elements pedagògics, tecnològics, organitzatius i contextuals. La connectivitat permanent
Amb quin panorama escolar es trobaran els nostres néts? Un article publicat l’any 2040 fa balanç de la situació educativa i dels canvis experimentats durant els decennis precedents. (NOTA: Aquest article es va publicar la primavera de 2013 en clau
Els joves que cursen l’educació obligatòria, fins i tot els que obtenen bons resultats acadèmics, no estan prou satisfets amb el que l’escola els ofereix. Tampoc els pares, els polítics ni els professionals que hi treballen. “Imagine an ‘Education Nation’,