La crisi de l’educació coincideix plenament amb una revolució tecnològica que està transformant l’ensenyament en tots els àmbits i cicles formatius, des de la primària fins a la universitat. Tant si parlem de la pissarra digital com de la tauleta o dels nous cursos massius online propis de l’e-learning, l’impuls de les TIC ha d’anar acompanyat d’una innovació pedagògica en què es recuperi el valor de l’atenció, greument amenaçat pel bombardeig d’estímuls i distraccions. Ara més que mai, mestres, pares i alumnes s’han de retrobar en una nova complicitat que fins ara no tenien. “L’escola al núvol” és un recorregut pel desconcert de l’educació. Repassem els postulats de l’escola activa i el llegat pedagògic de Rosa Sensat, ens endinsem en els dilemes de l’ensenyament avui i fem projeccions de futur plenament integrades (o no) en la revolució del cloud computing.
- De la crisi a la revolució, Bernat Puigtobella
- Internet, pedagogia líquida i emancipació, Xavier Laudo
- El món educatiu busca el seu espai a internet, Tomás Casals i Nam Nguyen
- Competències educatives, Albert Aixalà
- Una qüestió d’equilibri, Teresa Fèrriz Roure
- Avançar trenta anys i retrocedir-ne seixanta, Catherine L’Ecuyer
- L’escola del segle XXI serà digital o no serà, Ramon Barlam