Convocatòria de subvencions per a inversions TIC en projectes d’experimentació i innovació 2024

<-- Torna a la pàgina de subvencions

subvencions_tic_per_a_projectes_dexperimentacio_i_innovacio_1900x320px_cat.jpg

Convocatòria per a la concessió de subvencions, per a inversions en tecnologies de la informació i comunicació per a la realització de projectes d’experimentació i innovació a la ciutat de Barcelona.

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Objecte de la convocatòria

•    Finançar inversions en tecnologies de la informació i comunicació a la ciutat de Barcelona.

•     Impulsar la realització de projectes de caire experimental i innovador que explorin nous llenguatges i metodologies al voltant de les propostes culturals i la creativitat digital.  
 

 

Requisits de la convocatòria

•    Tenir la seu social a Barcelona o desenvolupar l’activitat a la ciutat de Barcelona.

•    Els projectes s’han de poder avaluar segons els criteris de valoració estipulats.

•    Les subvencions es destinaran a despeses relatives a material audiovisual, informàtic, de xarxa, de prototipatge o el desenvolupament d’eines específiques que serveixen de suport a la realització dels projectes dels sol·licitants.

•    La comissió de valoració podrà eliminar les partides del pressupost que no es consideren necessàries per realitzar el projecte o que es consideren part de l’activitat habitual de l’entitat.

 

Import màxim subvencionable

Import màxim per sol·licitud: 7.000€

El percentatge màxim de la subvenció serà del 70% del cost total.

 

Criteris de valoració - 10 punts

Caràcter innovador i/o experimental del projecte. 3,5 punts

•    Innovació i transdisciplinarietat de la proposta. 2 punts

•    Grau d'experimentació i risc de la proposta.  1,5 punts

 

Qualitat del projecte. 4,5 punts

•    Interès cultural i artístic de la proposta. 1,5 punts

•    Qualitat del projecte a nivell tecnològic i digital. 1,5 punts

•    Qualitat del projecte quant a innovació cultural digital. 1,5 punts

 

Valoració de la contribució al coneixement públic i obert. 2 punts

•    Ús i foment de tecnologies obertes, dades i resultats i documentació pública dels processos creatius. 1 punt

•    Grau de circularitat dels actius resultants de l’execució del projecte (adaptabilitat a d’altres projectes similars). 1 punt

 

PUNTUACIÓ MÍNIMA
El projecte haurà d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts. 

 

Consulteu els Criteris de valoració

 

 

INFORMACIÓ IMPORTANT DE LA CONVOCATÒRIA

Qui pot sol·licitar l'ajut?

Les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes, dels àmbits de la cultura, la creativitat i la innovació que tinguin la seu social o que desenvolupin la seva activitat a la ciutat de Barcelona i que les seves activitats estiguin relacionades amb els àmbits temàtics assenyalats.

 

Termini per a presentar la sol·licitud

Del 31 de juliol al 17 de setembre de 2024.

Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit.

 

Documentació que cal presentar

a) Document bàsic 1: instància.

b) Document bàsic 2: descripció del projecte.

c) Plantilla de despeses de la inversió segons el cas

•  IVA NO subvencionable

•  IVA subvencionable 

•  IVA subvencionable amb prorrata

d) Pressupostos, factures o documents probatoris. Cal incorporar totes les inversions realitzades i/o a realitzar.

 

Període d’execució dels projectes

De l’1 de gener de 2024 al 30 de setembre de 2025

Les subvencions concedides, s’hauran de destinar a finançar projectes d’inversió iniciats o a iniciar durant l’any 2024, o previstos per l’any 2025, i finalitzats abans del 30 de setembre de 2025.

 

Forma de presentació de les sol·licituds

Excepte les persones físiques, la resta de subjectes té obligació de presentar la sol·licitud telemàticament.

•    Persones jurídiques: telemàticament (obligatori)
Per a les persones jurídiques és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament.

•    Persones físiques: preferentment de forma telemàtica
Telemàticament a través de l Oficina Virtual  de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona

En cas de voler presentar la sol·licitud presencialment:
•    Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)
Cal demanar cita prèvia.

Es pot demanar cita prèvia a través dels següents canals:

•    Web:
•    Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)

•    Telèfon: 010

•    Mòbil: Barcelona a la butxaca

 

Conceptes subvencionables

•    Material informàtic: PCs, pantalles, capturadores de vídeo, arduino, plataformes de sensors, circuïteria electrònica,etc.

•    Material de xarxa: Material de xarxes wifi, switxos, routers, cablejat estructurat.

•    Material audiovisual: microfonia, taules d’àudio, càmeres, estacions d’edició, trípodes, il·luminació.

•    Material de prototipatge tecnològic o expandit: impressores 3D, talladors làser, etc.

•    Aplicacions: desenvolupaments d’aplicacions vinculades a projectes específics així com la compra de llicències per al programari.

•    Emmagatzematge (núvols, servidors) per un període superior a 1 any.

•    Altres inversions necessàries per a l’execució de projectes d’innovació.

 

Conceptes NO subvencionables

•    Nòmines. 

•    Despeses d’activitat (xerrades, formació, traducció de documents, redacció de continguts...). 

•    Despeses de producció: (enregistrament i edició d’àudio i vídeo...) 

•    Subministraments. 

•    Despeses de comunicació i disseny. 

•    Despeses de gestió. 

•    Les provisions per possibles pèrdues o deutes. 

•    Les despeses de procediments judicials. 

•    Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

•    Les despeses finançades per un altre finançador.

•    Impostos personals sobre la renda (IRPF), Impost de Societats ni impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació (IVA i altres).

•    Les pèrdues degudes al canvi de moneda, tret de situacions excepcionals i degudament justificades.

•    Els recursos propis del beneficiari per al desenvolupament d’aplicacions, és a dir la subvenció del personal de la pròpia entitat. En aquest casos els desenvolupaments s’hauran de subcontractar.

•    Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.

•    Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin compres de béns inventariables considerades comptablement com activables.

•    La facturació emesa pels propis membres de les entitats

 

Supòsits exclosos d'aquesta convocatòria

•    Sol·licitants que gestionen espais de propietat municipal, institucions culturals de titularitat pública o bé equipaments culturals en règim de consorci públic.  

•    Projectes pels quals s’hagin atorgat altres subvencions o ajuts provinents de l’Ajuntament de Barcelona, i els seus ens dependents i vinculats, pels mateixos conceptes subvencionables.

 

Motius de no admissió

•    No presentar el Document bàsic 2.
No es tindrà en compte cap sol·licitud que no s'acompanyi de la descripció del projecte (Document bàsic 2), si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat i durant el període de sol·licituds. 

•    Presentar la sol·licitud fora de termini.

•    No presentar la sol·licitud amb la forma indicada.
Les persones jurídiques estan obligades a presentar les sol·licituds telemàticament.

 

Dotació econòmica de la convocatòria

La dotació total que es destina a aquesta convocatòria és de 100.000 euros.

 

Quan cal sol·licitar més de tres pressupostos

L'entitat haurà de sol·licitar un mínim de 3 ofertes de diferents proveïdors (amb caràcter previ a la contractació o compromís per a la presentació del servei o lliurament del bé) per a les despeses subvencionades per l'Ajuntament que superin la quantitat de 15.000€.

Quan per a l'execució de les accions subvencionades les entitats hagin de recórrer a la contractació, s'haurà d'adjudicar el contracte a l'oferta econòmica que presenti la millor relació entre qualitat i preu, en compliment dels principis de transparència, igualtat de tracte als possibles contractistes i procurant que no existeixi conflicte d'interessos. 

 

Resolucions

Les propostes de resolucions provisionals i les resolucions definitives d’atorgament i denegació de subvencions es publicaran a l’efecte de notificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i, un cop es tingui constància de la seva publicació al diari oficial, al tauler d’edictes electrònic i al web de l’Ajuntament de Barcelona.

A més, s’enviarà una comunicació al correu electrònic indicat a la sol•licitud per tal d’informar la publicació de les respectives resolucions.

 

Justificació

Termini

El termini màxim per a la justificació de les subvencions rebudes serà l'1 de desembre de 2025.

 

Documents de justificació

Justificació amb compte justificatiu simplificat

Per inversions amb una despesa total de projecte inferior a 150.000 € o d'import atorgat inferior a 30.000 €, amb un compte justificatiu simplificat, que constarà de:

•    Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts.

•    Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n’han permès el finançament.

•    Declaració responsable juntament amb la relació de factures i documents acreditatius on s’indicarà que les factures aportades són les úniques originals i es responsabilitza de la veracitat dels documents.

 •    Factures i comprovants de pagament de les inversions realitzades.

 

Justificació amb compte justificatiu amb informe auditor.

Les inversions amb una despesa total de projecte igual o superior a 150.000 € o d'import atorgat igual o superior a 30.000 €, hauran d’aportar un informe auditor que consti de la següent informació:

•    Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts.

•    Auditoria amb els apartats que s’indiquen al text de la convocatòria.