Convocatòria de subvencions per a inversions TIC en projectes d’experimentació i innovació 2023

<-- Torna a la pàgina de subvencions

subvencions_tic_per_a_projectes_dexperimentacio_i_innovacio_1900x320px_cat.jpg

Convocatòria per a la concessió de subvencions, per a inversions en tecnologies de la informació i comunicació per a la realització de projectes d’experimentació i innovació a la ciutat de Barcelona de l’any 2023.

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Objecte de la convocatòria

•    Finançar inversions en tecnologies de la informació i comunicació a la ciutat de Barcelona de l’any 2023.

•     Impulsar la realització de projectes de caire experimental i innovador que explorin nous llenguatges i metodologies a l’entorn de les propostes culturals i la creativitat digital.  

•     Es tindran en consideració projectes relacionats amb els àmbits descrits a les tres modalitats que integren la convocatòria.

Modalitat A: Nous Mitjans

•    Propostes transmedia que fomentin visualitzar, donar a conèixer i connectar el patrimoni cultural de la ciutat.

•    Projectes per a la recuperació de la memòria i patrimoni immaterial a través de les noves tecnologies.

•    Projectes que contribueixin a desenvolupar nous serveis, funcionalitats i entorns aplicats a la creativitat digital.

 

Modalitat B: Realitat Virtual, Augmentada i Mixta (VR, AR i MR)

•    Instal·lacions de Realitat Augmentada i/o Virtual per donar a conèixer el territori des d’una mirada artística i/o de memòria històrica.

•    Projectes que fomentin l'ús de tecnologies de VR/AR/MR en els àmbits de les arts escèniques, nous formats de continguts i d’àmbit expositiu.

•    Projectes de VR/AR/MR aplicats a l’àmbit de la cultura.

 

Modalitat C: Tecnologies per a l’aprenentatge

•    Projectes que afavoreixin l'aprenentatge o la millora personal en àmbits com foment de la lectura, millora de l'accessibilitat i recerca d'usabilitat.  

•    Propostes relacionades amb la visualització i manipulació de dades complexes en la presa de decisions.

•    Propostes de base tecnològica per facilitar i acompanyar processos d’aprenentatge i de coneixement compartit.

 

Aquesta convocatòria s’estructura en tres modalitats segons el tipus de projecte:

Requisits de la convocatòria

•    Tenir la seu social a Barcelona o desenvolupar l’activitat a la ciutat de Barcelona.

•    Les activitats han d’estar relacionades amb alguna de les tres modalitats de la convocatòria.

•    Els projectes s’han de poder avaluar segons els criteris de valoració estipulats.

•    Les subvencions es destinaran a despeses relatives a material audiovisual, informàtic, de xarxa, de prototipatge o el desenvolupament d’eines específiques que serveixen de suport a la realització dels projectes dels sol·licitants.

•    La comissió de valoració podrà eliminar les partides del pressupost que no es consideren necessàries per realitzar el projecte o que es consideren part de l’activitat habitual de l’entitat.

 

Import màxim subvencionable

Import màxim per sol·licitud de cadascuna de les tres modalitats: 7.000€

El percentatge màxim de la subvenció serà del 70% del cost total.

 

Criteris de valoració de les tres modalitats - 10 punts

Caràcter innovador i/o experimental del projecte. 4,5 punts

•    Qualitat del projecte quant a innovació cultural. 1,5 punts

•    Qualitat del projecte quant a nivell tecnològic i digital.  1,5 punts

•    Qualitat del projecte quant a innovació social digital. 1,5 punts

 

Experiència del sol·licitant en projectes d’innovació i experimentació. 3,5 punts

•    Projectes realitzats prèviament i el seu impacte en la innovació cultural, creativa i ciutadana. 1,5 punts

•    Objectius de l’entitat i alineament d’aquests amb les prioritats d’aquesta convocatòria. 1 punt

•    Comptar amb experiència en participació i/o col·laboració amb projectes i programes municipals d’art i innovació. 1 punt

 

Valoració de la continuïtat del projecte i/o dels precedents. 2 punts

•    Grau d’obertura tecnològica i de dades (open source, data i access). 1 punt

•    Grau de circularitat dels actius resultants de l’execució del projecte (adaptabilitat a d’altres projectes similars). 1 punt

 

PUNTUACIÓ MÍNIMA
El projecte haurà d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts. 

 

INFORMACIÓ IMPORTANT DE LA CONVOCATÒRIA

Qui pot sol·licitar l'ajut?

Les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes, dels àmbits de la cultura, la creativitat i la innovació que tinguin la seu social o que desenvolupin la seva activitat a la ciutat de Barcelona i que les seves activitats estiguin relacionades amb els àmbits temàtics assenyalats.

 

Termini per a presentar la sol·licitud

Del 27 de juny, a les 00.00h, al 18 de juliol, a les 15h.

El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà a les 15.00 h del dia 18 de juliol.

Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit.

 

Documentació que cal presentar

a) Document bàsic 1: instància.

b) Document bàsic 2: descripció del projecte.

c) Plantilla de despeses de la inversió segons el cas

•  IVA NO subvencionable

•  IVA subvencionable 

•  IVA subvencionable amb prorrata

d) Pressupostos, factures o documents probatoris. Cal incorporar totes les inversions realitzades i/o a realitzar.

 

Període d’execució dels projectes

De l’1 de gener de 2023 al 30 de setembre de 2024

Les subvencions concedides, s’hauran de destinar a finançar projectes d’inversió iniciats o a iniciar durant l’any 2023, o previstos per l’any 2024, i finalitzats abans del 30 de setembre de 2024.

 

Forma de presentació de les sol·licituds

Excepte les persones físiques, la resta de subjectes té obligació de presentar la sol·licitud telemàticament.

•    Persones jurídiques: telemàticament (obligatori)
Per a les persones jurídiques és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament.

•    Persones físiques: preferentment de forma telemàtica
Telemàticament a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona

En cas de voler presentar la sol·licitud presencialment:
•    Oficina Ciutadana de Cultura (OCCU)
•    Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)
En tots dos casos cal demanar cita prèvia.

Es pot demanar cita prèvia a través dels següents canals:

•    Web:
•    Oficina Ciutadana de Cultura (OCCU)
•    Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)

•    Telèfon: 010

•    Mòbil: Barcelona a la butxaca

 

Conceptes subvencionables

•    Material informàtic: PCs, pantalles, capturadores de vídeo, arduino, plataformes de sensors, circuïteria electrònica,etc.

•    Material de xarxa: Material de xarxes wifi, switxos, routers, cablejat estructurat.

•    Material audiovisual: microfonia, taules d’àudio, càmeres, estacions d’edició, trípodes, il·luminació.

•    Material de prototipatge tecnològic o expandit: impressores 3D, talladors làser, etc.

•    Aplicacions: desenvolupaments d’aplicacions vinculades a projectes específics així com la compra de llicències per al programari.

•    Altes inversions necessàries per a l’execució de projectes d’innovació.

 

Conceptes NO subvencionables

•    Nòmines. 

•    Despeses d’activitat (xerrades, formació, traducció de documents, redacció de continguts...). 

•    Despeses de producció: (enregistrament i edició d’àudio i vídeo...) 

•    Subministraments. 

•    Despeses de comunicació i disseny. 

•    Despeses de gestió. 

•    Les despeses de procediments judicials. 

•    Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

•    Les despeses finançades per un altre finançador.

•    Impostos personals sobre la renda (IRPF), Impost de Societats ni impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació (IVA i altres).

•    Les pèrdues degudes al canvi de moneda, tret de situacions excepcionals i degudament justificades.

•    Els recursos propis del beneficiari per al desenvolupament d’aplicacions, és a dir la subvenció del personal de la pròpia entitat. En aquest casos els desenvolupaments s’hauran de subcontractar.

•    Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.

•    Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin compres de béns inventariables considerades comptablement com activables.

•    La facturació emesa pels propis membres de les entitats

 

Supòsits exclosos d'aquesta convocatòria

•    Quedaran excloses les sol·licituds de persones jurídiques legalment constituïdes que gestionen espais de propietat municipal, institucions culturals de titularitat pública; equipaments culturals en règim de consorci públic. 

•    Projectes amb finalitat d’explotació comercial.

•    Tots aquells projectes, iguals o similars, amb els quals l’Ajuntament de Barcelona ja col•labori mitjançant subvenció extraordinària (directa, nominativa, amb o sense conveni) o mitjançant un contracte municipal.

 

Motius de no admissió

•    No presentar el Document bàsic 2.
No es tindrà en compte cap sol·licitud que no s'acompanyi de la descripció del projecte (Document bàsic 2), si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat i durant el període de sol·licituds. 

•    Presentar la sol·licitud fora de termini.

•    No presentar la sol·licitud amb la forma indicada.
Les persones jurídiques estan obligades a presentar les sol·licituds telemàticament.

 

Dotació econòmica de la convocatòria

La dotació total que es destina a aquesta convocatòria és de 100.000 euros.

 

Quan cal sol·licitar més de tres pressupostos

L'entitat haurà de sol·licitar un mínim de 3 ofertes de diferents proveïdors (amb caràcter previ a la contractació o compromís per a la presentació del servei o lliurament del bé) per a les despeses subvencionades per l'Ajuntament que superin la quantitat de:

• 15.000  €
• 50.000 € si es tracta d'una obra

Quan per a l'execució de les accions subvencionades les entitats hagin de recórrer a la contractació, s'haurà d'adjudicar el contracte a l'oferta econòmica que presenti la millor relació entre qualitat i preu, en compliment dels principis de transparència, igualtat de tracte als possibles contractistes i procurant que no existeixi conflicte d'interessos. 

 

Resolucions

Les propostes de resolucions provisionals i les resolucions definitives d’atorgament i denegació de subvencions es publicaran a l’efecte de notificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i, un cop es tingui constància de la seva publicació al diari oficial, al tauler d’edictes electrònic i al web de l’Ajuntament de Barcelona.

A més, s’enviarà una comunicació al correu electrònic indicat a la sol•licitud per tal d’informar la publicació de les respectives resolucions.

 

Justificació

Termini

El termini màxim per a la justificació de les subvencions rebudes serà el 30 de novembre de 2024.

 

Documents de justificació

Justificació amb compte justificatiu simplificat

Per inversions amb una despesa total de projecte inferior a 150.000 € o d'import atorgat inferior a 30.000 €, amb un compte justificatiu simplificat, que constarà de:

•    Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts.

•    Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n’han permès el finançament.

 

Justificació amb compte justificatiu amb informe auditor

Les inversions amb una despesa total de projecte igual o superior a 150.000 € o d'import atorgat igual o superior a 30.000 €, hauran d’aportar un informe auditor que consti de la següent informació:

•    Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts.

•    Auditoria amb els apartats que s’indiquen al text de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA COMPLEMENTÀRIA

Declaració de transparència

Descarrega’t el document de la declaració de transparència.

 

Dades bancàries

La presentació de les dades bancàries consta de dos tràmits:

Tràmit 1:

1A: emplenar el formulari de dades bancàries i presentar-lo a través del tràmit telemàtic de la convocatòria.

1B: presentar una còpia del NIF a través del mateix tràmit telemàtic.

 

Tràmit 2:

Designar el compte bancari a través d'aquest enllaç. Recordeu donar consentiment d'accés a les dades a tots els òrgans gestors de les vostres subvencions o ajuts.

RESOLUCIÓ PROVISIONAL

Publicació de la resolució provisional

Descarrega’t aquí la publicació provisional.

 

En cas que a la resolució provisional es requereixi documentació

Termini de presentació: de l’1 al 18 de desembre de 2023
Important: us recordem que no presentar la documentació requerida a la resolució provisional pot comportar la pèrdua de la subvenció atorgada.

 

En cas d’estar en desacord amb la resolució provisional

Presentar una Al·legació
 
En cas de desacord amb la denegació o amb l'atorgament obtingut.
 

Termini de presentació: de l’1 al 18 de desembre.
Documentació: cal presentar un document lliure argumentant els motius de l’al·legació.


 

Presentar un Recurs
 
En cas de disconformitat amb la no admissió de la sol·licitud.

 
Termini de presentació: de l’1 de desembre de 2023 al 2 de gener de 2024.
Documentació: cal presentar un document lliure que argumenti i justifiqui la disconformitat amb la no admissió.

 

Forma de presentar la documentació

Cal presentar la documentació amb el mateix canal utilitzat a la sol·licitud. 
 
Telemàticament
 
A través del Portal de Tràmits de la convocatòria.
 
Per a efectuar aquest tràmit és necessari disposar del número de referència del tràmit que s’indica en el justificant de registre que vàreu obtenir en el moment de presentar la sol·licitud. Té el següent format: 00000000-00.
 
 
Presencialment
 
A través de les següents oficines de registre, amb cita prèvia:
 
Oficina Ciutadana de Cultura (OCCU)
Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)

 

 

RESOLUCIÓ DEFINITIVA

Publicació de la resolució definitiva

Descarrega't aquí la resolució definitiva.

 

JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ

Termini de justificació

Fins el 30 de novembre de 2024

 

Forma de presentació

Cal presentar els documents de la justificació a través del portal de tràmits de la convocatòria.