
La salut mental entre els joves puja a escena
El Teatre Eòlia i el Poliorama acullen representacions del muntatge Pots ser tu, puc ser jo, dirigit per Joan Lluís Bozzo
Dediquem prou atenció a la salut mental dels joves? Entenen els més grans els que viuen els i les joves? Aquests dies una obra teatral tracta l’assumpte de la salut mental entre les persones joves i adolescents. Del 25 al 27 d’abril, podeu veure al Teatre Eòlia, i el 28 i 29 d'abril, al Poliorama (28 i 29 d’abril), Pots ser tu, puc ser jo.
És una història amb dramatúrgia de Joan Lluís Bozzo i Mariona Bosch de la Cruz, amb direcció escènica del primer, en la qual dues mares i dues filles adolescents expliquen les seves experiències sobre salut mental, ja que les joves són víctimes de la depressió i de trastorns alimentaris.
Com es plantegen dues generacions diferents assumptes com l’assetjament escolar, els abusos sexuals, l’ús de les xarxes socials, l’autoimatge, les autolesions i el suïcidi? Entenen els adults les situacions a les quals s’han d’enfrontar els nois i noies? Com afecten els problemes de salut mental dels i les joves al conjunt de la família?
La funció és, de fet, una mena de teatre-documental que vol fer-nos reflexionar sobre la importància de parlar sobre les malalties mentals i no amagar el cap sota l’ala, especialment en el cas de les persones joves. Són trastorns que cada any augmenten al nostre país i iniciatives com aquesta busquen combatre l’estigmatització i la marginació que sovint comporten.
Les funcions del Teatre Eòlia i del Poliorama van seguides d'un col·loqui amb professionals de la xarxa ITA Salut Mental i la psicòloga Núria Reig. Els espectadors i espectadores que ho desitgin podran fer les preguntes que els haurà suggerit la representació.
Si voleu saber com es tracta la salut mental dels i les joves al teatre, veniu al Teatre Eòlia o al Teatre Poliorama per veure Pots ser tu, puc ser jo, però abans consulteu els webs d’aquests espais la informació sobre les representacions.