Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.

En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.

Tornar

Imatge de l'exposició

Quàntica

Una exposició que proporciona les claus per comprendre els principis de la física quàntica a través de l’art, la creativitat i la ciència.

La mecànica quàntica és un dels paradigmes científics més rellevants del darrer segle que, alhora, reuneix conceptes difícils de comprendre. Per divulgar-ne els seus principis, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona acull l’exposició Quàntica del 10 d’abril al 24 de setembre. Una mostra que combina arts i ciències per acostar el fascinant món quàntic a tots els públics, comissariada per Mónica Bello, directora d’Arts at CERN, i José-Carlos Mariátegui, científic i escriptor, que compta amb l’assessorament científic de José Ignacio Latorre, catedràtic de Física Teòrica a la UB.

Arts at CERN és el programa d’art i ciència de l’Organització Europea per a la Recerca Nuclear. En el seu marc es va desenvolupar el projecte Collide International, una iniciativa a través de la qual un grup d’artistes va residir a la seu del CERN a Ginebra per establir un diàleg amb persones de l’àmbit de l’enginyeria i la física de partícules i desenvolupar la seva pràctica artística. El resultat d’aquestes estades foren les deu obres que ara es mostren a l’exposició Quàntica del CCCB.

Les deu obres vertebren l’itinerari artístic de la mostra. A través de diferents llenguatges i formes d’expressió artística, els deu creadors i creadores residents al CERN contribueixen a la comprensió de la ciència del món més minúscul, el de les partícules subatòmiques. A més, la mostra també ofereix un itinerari científic que convida a reflexionar al voltant dels principis quàntics fonamentals, les seves implicacions filosòfiques i la seva utilitat per al desenvolupament de tecnologies del present i del futur. Al llarg del recorregut ressonen conceptes com l’entrellaçament, l’atzar i la incertesa, la dualitat ona-corpuscle o la superposició, però a un nivell més pragmàtic també es mostra la presència del coneixement quàntic en la nostra vida quotidiana.

Després de grans muntatges com Big Bang Data, +Humans o Després de la fi del món, a Quàntica el CCCB torna a apostar per la interacció entre la ciència, l’art i la tecnologia per reflectir la cultura del nostre moment. Una exposició que porta inclòs un complet cicle d’activitat paral·leles. No perdeu detall.

Més informació en aquest enllaç.

 

Data de publicació: Dimarts, 02 Abril 2019
  • Comparteix