El passeig de Gràcia llueix la nova escultura “Pink Barcino”
L’obra de Lluís Lleó commemora el bicentenari d’aquesta emblemàtica avinguda de Barcelona.
El passeig de Gràcia s’impregna de rosa fúcsia amb l’arribada d’una escultura de l’artista Lluís Lleó (Barcelona, 1961), la qual s’instal·larà durant uns mesos a la confluència del passeig de Gràcia amb Diagonal, davant del Palau Robert. El pròxim 14 de juny, Jaume Collboni, l’alcalde de Barcelona, inaugurarà Pink Barcino amb motiu de la celebració dels dos segles de l’avinguda, convertida en un símbol de la ciutat amb els edificis modernistes, els bancs-fanals de trencadís i les botigues refinades.
La peça Pink Barcino, de tres metres d’alçària i vuit tones de pes, reprodueix en rosa aquesta icònica artèria, un dels eixos neuràlgics de la ciutat. L’escultura, situada en aquesta intersecció de passeig de Gràcia i la Diagonal, es presentarà inclinada amb al·lusió a un món que trontolla. El rosa fúcsia, protagonista indiscutible de l’obra, ressonarà per la proximitat amb l’històric Saló Rosa, inaugurat el 1932, i posteriorment conegut com a Bulevard Rosa, avui dia desaparegut. Convé saber que, després de diverses peripècies en la recerca de finançament, el patrocinador de l’obra ha estat Javier Peris.
L’artista Lluís Lleó incorpora la tècnica del fresc a la seva obra, la qual va aprendre del seu pare i està vinculada a la tradició del romànic català. Les seves creacions artístiques es distingeixen per la fusió entre escultura i pintura, entre la figuració i l’abstracció. Si heu passejat per la Diagonal a Barcelona, potser us heu trobat davant del Palau Reial de Pedralbes un conjunt de sis escultures que formen part de l’obra Morpho’s Nest in a Cadmium House (2018), exposades prèviament a Nova York.
Aprofiteu l’oportunitat d’acostar-vos fins a la zona de passeig de Gràcia amb Diagonal per observar en directe l'escultura de Lluís Lleó, creada en el marc de la celebració del bicentenari d’aquesta emblemàtica avinguda barcelonina, una via plena d’història que va esdevenir un dels eixos principals del projecte de l’Eixample d’Ildefons Cerdà a finals del segle XIX.