‘L’origen del món’ arriba al Teatre Akadèmia per capgirar la quotidianitat
Lucia Calamaro replanteja, a la seva obra mestra, preguntes tenyides d’un humor claustrofòbic.
La mort, la maternitat, la depressió o l’existència. L’origen del món planteja les preguntes capçals que apareixen als moments decisius de la vida, aquelles que fan capgirar la quotidianitat. Lucia Calamaro ho presenta a través d’un costumisme familiar situat a l’interior d’una casa on hi viuen mare i filla. En aquesta realitat i a través d’un diàleg filosòfic replet de neologismes teatrals i un llenguatge que atrapa, aniran apareixent personatges de la cosmologia familiar que intervindran a la història narrada des d’una comicitat ofegant.
A vegades, una psicoanalista apareixerà a escena funcionant com a fil conductor d’una dinàmica familiar caracteritzada per una relació d’amor-odi on acostuma a plantejar-se el motiu de l’existència mateixa. Els electrodomèstics també funcionen, de manera hilarant, com a personatges de L’origen del món, que, a manera de deïtats, jutjaran les formes de fer i de dir de mare i filla.
Amb una presentació clàssica en tres actes (Dona melancòlica a la nevera, Alguns diumenges en pijama i El silenci de l’analista), l’obra reflexiona sobre el malestar de viure sense objectius, ni tampoc metes a complir. Personatges que només compten amb les seves fragilitats a flor de pell que es veuen potenciades entre les quatre parets de la llar. Una mirada nihilista, però carregada de certa ironia.
Lucia Calamaro és una dramaturga italiana i una de les veus més destacades del teatre contemporani. Les seves obres despunten per la dimensió poètica que ofereixen, així com la capacitat d’expressar emocions a través dels seus personatges amb els quals el públic fàcilment es pot veure retratat.
Una obra aclaparant on les relacions d’amor més properes i familiars queden entelades per una existència buida i que frega el contrasentit. Si voleu viure una experiència filosòfica, consulteu la web del Teatre Akadèmia per a més informació i entrades.