Tornar

Tres dels protagonistes del muntatge en un moment de la representació

‘Euforia y desazón’: teatre entre Barcelona i Buenos Aires

La companyia El Eje, resident d’aquesta temporada a la Sala Beckett, porta a l’escenari del Poblenou el seu teatre brut.

Compromís, cruesa i brutícia, de la física i la simbòlica. Ho trobareu tot a Euforia y Desazón (a la imatge. Fotografia: Marc Sirisi i Josep Vilallonga), una creació de la companyia El Eje que es pot veure a la Sala Beckett del 19 de setembre al 30 d’octubre i que constitueix una experiència de treball teatral entre dues ciutats.

El Eje, que en aquesta temporada treballarà a la Sala Beckett, ens presenta el resultat d’un procés de creació a càrrec d’un equip mixt, català i argentí, que ha durat set mesos i mig i ha implicat la contaminació entre totes dues parts per tal d’establir ponts entre les creacions independents de l’escena barcelonina i la de Buenos Aires.

Aquests equips argentins i catalans han confegit un relat que explora el concepte del fracàs, però no com a fet indesitjable, sinó com un valor a reafirmar. Exemplifica la situació un estudiant repetidor. El veureu examinar-se i potser us preguntareu si no sap més que els seus examinadors...

Tot passa en un institut de batxillerat en decadència on cada cop hi ha més elements d’un taller dedicat a reparar punxades de les rodes. Tot ha canviat des que Laura, la directora de l’institut, es va emparellar amb el mecànic que li arreglava el cotxe, Aguilés. Sobre les taules de l’escola conviuen pneumàtics punxats i exàmens vells, testimonis de la relació entre Laura, Aguilés i Amanda, una filla adoptiva que acaba de tornar a casa i desferma una nit de festa en la qual transcorre l’acció del muntatge. Mentrestant, l’últim alumne de l’escola, Elián, un home de trenta-tants, aspira a aprovar comptabilitat i a demostrar que se sap de memòria el seu currículum.

Eric Balbàs, Maria Hernandez, Sebastián Mogordoy, Cristina Mariño i David Teixidó interpreten una ficció escrita i dirigida per Sergio Boris, un professional de l’escena que també ha fet d’actor i que ha escrit muntatges teatrals com La Bohemia (2001), Viejo, solo y puto (2011) o Artaud (2019) per esmentar-ne només alguns.

Si voleu saber com neix una creació a cavall entre Buenos Aires i Barcelona, veniu a veure la nova proposta escènica de la companyia El Eje, però abans consulteu al web de la Sala Beckett tota la informació sobre les representacions.

Data de publicació: Divendres, 20 Setembre 2024
  • Comparteix