Tornar

Fotograma d'“El mar peino a la orilla”.

Diàlegs fílmics amb Agnès Varda

El CCCB celebra l’obra de la cineasta amb una selecció de quatre pel·lícules que interaccionen amb el seu llegat cinematogràfic. 

Amb motiu de la mostra Agnès Varda. Fotografiar, filmar, reciclar, l’Arxiu Xcèntric presenta el cicle Variacions Varda. Aquest programa ofereix una selecció de films que dialoguen amb la vida, el pensament i l’obra de la cineasta, una figura clau en la història del cinema. Si voleu explorar la perspectiva d’altres artistes amb relació a l’univers de Varda, aprofiteu per gaudir d’aquesta proposta gratuïta fins al 8 de desembre. 

La primera obra del cicle és El mar peinó a la orilla (2019), una creació de Valentina Alvarado Matos. Amb una durada de només cinc minuts, aquest curtmetratge reflexiona sobre la connexió de Varda amb el mar, un element habitual en la seva filmografia com és el cas de Les Plages d’Agnès (2008). Alvarado Matos proposa una intervenció lúdica de l’espai geogràfic en què cinema, pintura i elements naturals creen una experiència visual.

També podreu endinsar-vos en un fragment seleccionat del llargmetratge Histoire de ma vie racontée par mes photographies (2002), de Boris Lehman. Aquesta obra presenta un flux de consciència fotogràfic que enllaça retrats de Lehman, dels seus amics, dels seus familiars, de col·laboradors, d’anònims, com també d’altres coneguts com Chantal Akerman, Samuel Fuller, Jonas Mekas i Pedro Almodóvar.

A més, podreu descobrir L’Automne, una pel·lícula minimalista de Marcel Hanoun (1972), l’últim film de la seva tetralogia dedicada a les estacions de l’any. Ambientada en una sala de muntatge, aquesta pel·lícula explora l’acte de mirar i de fer mirar com a elements essencials del cinema, a través d’un director de cinema i la seva muntadora. Varda va ser una figura singular dins del cinema francès, un cas similar al de Hanoun.

Finalment, podreu veure My Tears Are Dry (2009), una obra de Laida Lertxundi que captura la llum i el paisatge de Califòrnia, una regió que també va influir Varda a finals dels anys seixanta, quan hi va viure temporalment. Aquest curtmetratge és un homenatge a All My Life de Bruce Baillie, la cançó homònima de Hoagy Lands, un relat poètic que uneix dues dones, una guitarra i un radiocasset sota el cel assolellat de Los Angeles.

Aprofiteu l’oportunitat de gaudir d’aquestes pel·lícules mentre cerqueu connexions amb el cinema d’Agnès Varda. Les projeccions es faran de dimarts a diumenges, d’11 h a 20 h, i tindran lloc a l’Arxiu Xcèntric, una sala amb capacitat per a deu persones on també hi ha una zona per a consultes individuals. L’entrada és gratuïta, però cal sol·licitar l’accés a taquilles i es recomana reservar amb l’enviament d’un correu a taquilles@cccb.org. Per a més informació, podeu consultar la pàgina web del CCCB

Data de publicació: Dilluns, 05 Agost 2024
  • Comparteix