Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.

En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.

Tornar

Les dues artistes retratades cantant i tocant els seus instruments

L'art, com a instrument de resistència, en un cicle de teatre palestí

El Teatre Nacional de Catalunya acull Barcelona calling Palestina, una finestra oberta a la creació escènica d'aquest poble àrab.

Un dels grans equipaments escènics de la ciutat esdevé per uns dies un aparador d'una cultura que s'ha vist forçada a convertir el talent dels seus creadors i creadores en armes de lluita per mantenir viva la seva identitat. Ho veureu, entre el 9 i el 13 d'abril, al cicle Barcelona calling Palestina, que durant uns dies ens permet gaudir d'unes propostes escèniques que es veuen rarament a casa nostra.

El cicle, recomanat per l'Institut Català Internacional per la Pau, té com a assessora i coordinadora artística Anne Goalard i la col·laboració de l'IEMED (Institut Europeu de la Mediterrània). En total, formen part del cicle una desena de propostes, entre concerts, espectacles i instal·lacions artístiques.

Entre altres, el 9 d'abril tindreu un concert de Kamilya Jubran i Sarah Murcia en el qual la veu i la música de l'oud (a la imatge) es combinen amb la poesia en l'espectacle Yoqal. El mateix dia, el teatre físic, circ i dansa d'Ashtar Muallem, Clément Dazin i Emile Saba ens porta el muntatge Awalem.

Sabeu qui era Taha Muhammad Ali (1931-2022)? Doncs un conegut poeta palestí, la vida i obra del qual és el tema d'Amer Hlehel, lectura dramatitzada interpretada per Lluís Marco i amb direcció de Mohamad Bitari. És només la història d'un poeta o de tot un poble? Veniu-ho a veure el 10 d'abril.

La dansa és també una manera d'expressar-se i lluitar. Ho fa Samaa Wakim a Losing It, una coreografia sobre la por i l'esperança de sobreviure. La música, en directe, va a càrrec de Samar Haddad King. Podeu veure la peça els dies 11 i 12 d'abril.

I els dies 12 i 13, esteu convidats i convidades a veure la instal·lació immersiva individual Dear Laila i a visitar una casa feta de records que ens convida a entendre com el coratge quotidià pot fer front al trauma. Un jove prostitut i un ancià que busca companyia són els protagonistes de Yes Daddy, un altre dels muntatges del cicle que podrem veure els dies 12 i 13 d'abril i que va a càrrec del Khashabi Theatre Palestine.

El monòleg de Raeda Taha The Gazelle Of Akka (13 d'abril) i la instal·lació itinerant The Land's Heart Is Greater Than Its Map, d'Olivia Furber i Ramzi Maqdis, itinerari per una ciutat en desaparició (del 9 al 13 d'abril) són altres propostes del programa.

Els espectacles i propostes tenen una entrada de 10 €, però hi ha també activitats gratuïtes dintre del cicle com Sound s of Mask, que fa servir la pintura i les sessions de DJ per posar en contacte Betlem i Barcelona; i la trobada-debat de l'11 d'abril Palestina, artistes en la guerra, amb Najla Nakhlé-Cerruti

Si voleu descobrir un poble obligat a fer servir el seu talent com a eina de lluita i resistència, veniu a Barcelona calling Palestina, però abans consultueu al web del TNC la informació al respecte.

Data de publicació: Dimarts, 08 Abril 2025
  • Comparteix