

‘Papageno & Cia’, Mozart per a infants
CaixaForum Barcelona programa un concert que introduirà el públic familiar en l’univers musical del cèlebre compositor.
Potser perquè va ser un nen prodigi, virtuós del piano i del violí i autor i intèrpret de peces admirables ja de ben petit, bona part de l’obra de W.A. Mozart té un component lúdic que atrapa el públic en un univers de sonoritats alegres i festives. La flauta màgica, l’última òpera escenificada en vida de l’autor –que va morir dos mesos després de la seva estrena–, n’és un bon exemple, com podem comprovar en l’activitat que CaixaForum Barcelona oferirà els propers caps de setmana (del 14 al 29 de novembre). Una proposta pensada perquè les nenes i els nens entrin en el món mozartià sota el millor guiatge.
Papageno & Cia és un itinerari per algunes de les òperes més famoses del geni de Salzburg, conduït per Papageno, un dels protagonistes de La flauta màgica, ocellaire de la Reina de la Nit i company del príncep Tamino en les seves aventures. Aquí, aquest personatge entranyable i divertit busca desesperadament algú de qui enamorar-se, i per aconseguir-ho demanarà ajuda als músics d’una formació de vent –dues sopranos, dos barítons, quatre clarinets i dos fagots–... i també al públic! Perquè la proposta no és només un viatge a través de l’obra de Mozart, sinó també un espectacle participatiu. Una invitació a gaudir de la música tot formant part del concert.
Papageno & Cia s’emmarca dins la programació familiar i educativa de CaixaForum Barcelona, que vol acompanyar els infants en el seu creixement cultural i artístic per mitjà d’una acurada selecció de pel·lícules, espectacles en viu i concerts. Un concert i un espectacle: això és el que trobareu en aquesta producció, tan màgica com l’instrument que Papageno i Tamino tocaven a l’òpera que els va fer cèlebres.