Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers per millorar l’experiència de navegació, i oferir continguts i serveis d’interès.

En continuar la navegació entenem que s’accepta la nostra política de cookies.

Convocatòria de subvencions per a inversions TIC en projectes d’experimentació i innovació 2024

<-- Torna a la pàgina de subvencions

subvencions_tic_per_a_projectes_dexperimentacio_i_innovacio_1900x320px_cat.jpg

Convocatòria per a la concessió de subvencions, per a inversions en tecnologies de la informació i comunicació per a la realització de projectes d’experimentació i innovació a la ciutat de Barcelona.

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Objecte de la convocatòria

•    Finançar inversions en tecnologies de la informació i comunicació a la ciutat de Barcelona.

•     Impulsar la realització de projectes de caire experimental i innovador que explorin nous llenguatges i metodologies al voltant de les propostes culturals i la creativitat digital.  
 

 

Requisits de la convocatòria

•    Tenir la seu social a Barcelona o desenvolupar l’activitat a la ciutat de Barcelona.

•    Els projectes s’han de poder avaluar segons els criteris de valoració estipulats.

•    Les subvencions es destinaran a despeses relatives a material audiovisual, informàtic, de xarxa, de prototipatge o el desenvolupament d’eines específiques que serveixen de suport a la realització dels projectes dels sol·licitants.

•    La comissió de valoració podrà eliminar les partides del pressupost que no es consideren necessàries per realitzar el projecte o que es consideren part de l’activitat habitual de l’entitat.

 

Import màxim subvencionable

Import màxim per sol·licitud: 7.000€

El percentatge màxim de la subvenció serà del 70% del cost total.

 

Criteris de valoració - 10 punts

Caràcter innovador i/o experimental del projecte. 3,5 punts

•    Innovació i transdisciplinarietat de la proposta. 2 punts

•    Grau d'experimentació i risc de la proposta.  1,5 punts

 

Qualitat del projecte. 4,5 punts

•    Interès cultural i artístic de la proposta. 1,5 punts

•    Qualitat del projecte a nivell tecnològic i digital. 1,5 punts

•    Qualitat del projecte quant a innovació cultural digital. 1,5 punts

 

Valoració de la contribució al coneixement públic i obert. 2 punts

•    Ús i foment de tecnologies obertes, dades i resultats i documentació pública dels processos creatius. 1 punt

•    Grau de circularitat dels actius resultants de l’execució del projecte (adaptabilitat a d’altres projectes similars). 1 punt

 

PUNTUACIÓ MÍNIMA
El projecte haurà d’obtenir una puntuació mínima de 5 punts. 

 

Consulteu els Criteris de valoració

 

 

INFORMACIÓ IMPORTANT DE LA CONVOCATÒRIA

Qui pot sol·licitar l'ajut?

Les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes, dels àmbits de la cultura, la creativitat i la innovació que tinguin la seu social o que desenvolupin la seva activitat a la ciutat de Barcelona i que les seves activitats estiguin relacionades amb els àmbits temàtics assenyalats.

 

Termini per a presentar la sol·licitud

Del 31 de juliol al 17 de setembre de 2024.

Qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit.

 

Documentació que cal presentar

a) Document bàsic 1: instància.

b) Document bàsic 2: descripció del projecte.

c) Plantilla de despeses de la inversió segons el cas

•  IVA NO subvencionable

•  IVA subvencionable 

•  IVA subvencionable amb prorrata

d) Pressupostos, factures o documents probatoris. Cal incorporar totes les inversions realitzades i/o a realitzar.

 

Període d’execució dels projectes

De l’1 de gener de 2024 al 30 de setembre de 2025

Les subvencions concedides, s’hauran de destinar a finançar projectes d’inversió iniciats o a iniciar durant l’any 2024, o previstos per l’any 2025, i finalitzats abans del 30 de setembre de 2025.

 

Forma de presentació de les sol·licituds

Excepte les persones físiques, la resta de subjectes té obligació de presentar la sol·licitud telemàticament.

•    Persones jurídiques: telemàticament (obligatori)
Per a les persones jurídiques és obligatori emplenar i presentar la sol·licitud a través de l’Oficina Virtual de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament.

•    Persones físiques: preferentment de forma telemàtica
Telemàticament a través de l Oficina Virtual  de tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament de Barcelona

En cas de voler presentar la sol·licitud presencialment:
•    Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)
Cal demanar cita prèvia.

Es pot demanar cita prèvia a través dels següents canals:

•    Web:
•    Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)

•    Telèfon: 010

•    Mòbil: Barcelona a la butxaca

 

Conceptes subvencionables

•    Material informàtic: PCs, pantalles, capturadores de vídeo, arduino, plataformes de sensors, circuïteria electrònica,etc.

•    Material de xarxa: Material de xarxes wifi, switxos, routers, cablejat estructurat.

•    Material audiovisual: microfonia, taules d’àudio, càmeres, estacions d’edició, trípodes, il·luminació.

•    Material de prototipatge tecnològic o expandit: impressores 3D, talladors làser, etc.

•    Aplicacions: desenvolupaments d’aplicacions vinculades a projectes específics així com la compra de llicències per al programari.

•    Emmagatzematge (núvols, servidors) per un període superior a 1 any.

•    Altres inversions necessàries per a l’execució de projectes d’innovació.

 

Conceptes NO subvencionables

•    Nòmines. 

•    Despeses d’activitat (xerrades, formació, traducció de documents, redacció de continguts...). 

•    Despeses de producció: (enregistrament i edició d’àudio i vídeo...) 

•    Subministraments. 

•    Despeses de comunicació i disseny. 

•    Despeses de gestió. 

•    Les provisions per possibles pèrdues o deutes. 

•    Les despeses de procediments judicials. 

•    Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

•    Les despeses finançades per un altre finançador.

•    Impostos personals sobre la renda (IRPF), Impost de Societats ni impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació (IVA i altres).

•    Les pèrdues degudes al canvi de moneda, tret de situacions excepcionals i degudament justificades.

•    Els recursos propis del beneficiari per al desenvolupament d’aplicacions, és a dir la subvenció del personal de la pròpia entitat. En aquest casos els desenvolupaments s’hauran de subcontractar.

•    Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.

•    Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin compres de béns inventariables considerades comptablement com activables.

•    La facturació emesa pels propis membres de les entitats

 

Supòsits exclosos d'aquesta convocatòria

•    Sol·licitants que gestionen espais de propietat municipal, institucions culturals de titularitat pública o bé equipaments culturals en règim de consorci públic.  

•    Projectes pels quals s’hagin atorgat altres subvencions o ajuts provinents de l’Ajuntament de Barcelona, i els seus ens dependents i vinculats, pels mateixos conceptes subvencionables.

 

Motius de no admissió

•    No presentar el Document bàsic 2.
No es tindrà en compte cap sol·licitud que no s'acompanyi de la descripció del projecte (Document bàsic 2), si no és per adjuntar-la a un procediment ja iniciat i durant el període de sol·licituds. 

•    Presentar la sol·licitud fora de termini.

•    No presentar la sol·licitud amb la forma indicada.
Les persones jurídiques estan obligades a presentar les sol·licituds telemàticament.

 

Dotació econòmica de la convocatòria

La dotació total que es destina a aquesta convocatòria és de 100.000 euros.

 

Quan cal sol·licitar més de tres pressupostos

L'entitat haurà de sol·licitar un mínim de 3 ofertes de diferents proveïdors (amb caràcter previ a la contractació o compromís per a la presentació del servei o lliurament del bé) per a les despeses subvencionades per l'Ajuntament que superin la quantitat de 15.000€.

Quan per a l'execució de les accions subvencionades les entitats hagin de recórrer a la contractació, s'haurà d'adjudicar el contracte a l'oferta econòmica que presenti la millor relació entre qualitat i preu, en compliment dels principis de transparència, igualtat de tracte als possibles contractistes i procurant que no existeixi conflicte d'interessos. 

 

Resolucions

Les propostes de resolucions provisionals i les resolucions definitives d’atorgament i denegació de subvencions es publicaran a l’efecte de notificació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i, un cop es tingui constància de la seva publicació al diari oficial, al tauler d’edictes electrònic i al web de l’Ajuntament de Barcelona.

A més, s’enviarà una comunicació al correu electrònic indicat a la sol•licitud per tal d’informar la publicació de les respectives resolucions.

 

Justificació

Termini

El termini màxim per a la justificació de les subvencions rebudes serà l'1 de desembre de 2025.

 

Documents de justificació

Justificació amb compte justificatiu simplificat

Per inversions amb una despesa total de projecte inferior a 150.000 € o d'import atorgat inferior a 30.000 €, amb un compte justificatiu simplificat, que constarà de:

•    Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts.

•    Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n’han permès el finançament.

•    Declaració responsable juntament amb la relació de factures i documents acreditatius on s’indicarà que les factures aportades són les úniques originals i es responsabilitza de la veracitat dels documents.

 •    Factures i comprovants de pagament de les inversions realitzades.

 

Justificació amb compte justificatiu amb informe auditor.

Les inversions amb una despesa total de projecte igual o superior a 150.000 € o d'import atorgat igual o superior a 30.000 €, hauran d’aportar un informe auditor que consti de la següent informació:

•    Memòria d'actuació amb indicació de les inversions realitzades i resultats obtinguts.

•    Auditoria amb els apartats que s’indiquen al text de la convocatòria.

RESOLUCIÓ PROVISIONAL

Publicació de la resolució provisional

Descarrega’t aquí la publicació provisional.

 

En cas que a la resolució provisional es requereixi documentació

Termini de presentació: del 2 al 16 de desembre de 2024.
Important: us recordem que no presentar la documentació requerida a la resolució provisional pot comportar la pèrdua de la subvenció atorgada.

 

En cas d’estar en desacord amb la resolució provisional

Presentar una al·legació
En cas de desacord amb la denegació o amb l'atorgament obtingut.
Termini de presentació: del 2 al 16 de desembre.
Documentació: cal presentar un document lliure argumentant els motius de l’al·legació.


Presentar un Recurs
En cas de disconformitat amb la no admissió de la sol·licitud.
Termini de presentació: del 30 de novembre al 30 de desembre de 2024.
Documentació: cal presentar un document lliure que argumenti i justifiqui la disconformitat amb la no admissió.

 

Forma de presentar la documentació

Telemàticament
A través del Portal de Tràmits de la convocatòria.
Per a efectuar aquest tràmit és necessari disposar del número de referència del tràmit que s’indica en el justificant de registre que vàreu obtenir en el moment de presentar la sol·licitud. Té el següent format: 00000000-00.

Presencialment
A través de les següents oficines de registre, amb cita prèvia:
Oficina Ciutadana de Cultura (OCCU)
Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC)

 

RESOLUCIÓ DEFINITIVA

Publicació de la resolució definitiva

Descarrega’t aquí la publicació definitiva.